۵۰۰ خانوار مهابادی متقاضی زمین در طرح جوانی جمعیت شدند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راه و شهرسازی مهاباد گفت: ۵۰۰ خانوار متقاضی زمین طرح جوانی جمعیت این شهرستان در سامانه مربوطه ثبت نام کرده اند که روند بررسی و تخصیص زمین در دستور کار قرار گرفته است.

ایرج قادری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون مقدمات واگذاری ۲۰ پلاک زمین رایگان برای ۴۰ خانوار در دست انجام است و تا هفته های آینده بحث مراحل اداری و قرارداد آنها نهایی خواهد شد.

وی ادامه داد: باتوجه به تعهدات دولت در راستای طرح جوانی جمعیت تلاش می کنیم تا پایان سال برای ۱۰۰ خانوار متقاضی واجد شرایط زمین رایگان اهدا شود.

رییس اداره راه و شهرسازی مهاباد اضافه کرد: باتوجه به محدودیت واگذاری زمین در این شهرستان زمین های طرح جوانی جمعیت در قالب الحاق به محدوده ۲۰۰ هکتاری شهر تامین خواهد شد.

قادری بیان کرد: یکی از شرایط مشمول قانون حمایت از خانواده و جمعیت این است که فرزند سوم و یا بعد آن، متولد آبان ماه سال ۱۴۰۰ به بعد باشد.

وی افزود: در قالب طرح جوانی جمعیت یک قطعه زمین یا واحد مسکونی حداکثر به میزان ۲۰۰ مترمربع منطبق با ضوابط حد نصاب تفکیک بر اساس طرح‌های هادی روستایی و شهری یا طرح‌های جامع و تفصیلی شهری مصوب برای ساکنان در روستاها یا شهرهای کمتر از ۵۰۰ هزار نفر پس از تولد فرزند سوم و بیشتر، در همان محل بر اساس هزینه آماده‌سازی فقط برای یک بار به صورت فروش اقساطی با دو سال تنفس و هشت سال اقساط اعطا و سند مالکیت، پس از پرداخت آخرین قسط، ظرف حداکثر یک ماه، به مالکان تحویل می‌شود.

به گزارش ایرنا، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با تصویب مجلس، آبان ماه سال ۱۴۰۰ توسط رییس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

بخش مهمی از این قانون واگذاری زمین رایگان به خانوار دارای سه فرزند و بیشتر است.

برای ساکنان شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر، زمین یا واحد مسکونی بسته به اعلام ظرفیت توسط دولت مبنی بر وجود زمین یا واحد مسکونی در شهرک‌های اطراف یا شهرهای جدید یا شهرهای مجاور یا زادگاه پدر یا مادر مشروط به اینکه بالاتر از ۵۰۰ هزار نفر نباشد، اختصاص می‌یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha