یک هزار و ۵۰۰ تماس با آتش‌نشانی در عصر بارانی ارومیه ثبت شد

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: با شدت گرفتن باران عصر روز گذشته و ایجاد آبگرفتگی، یک‌هزار و ۵۰۰ نفر درخواست امدادرسانی کردند.

حسین سرباز رشید روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با آغاز بارش باران و تگرگ طی ساعات پایانی عصر روز گذشته، آتش نشانی ارومیه به صورت آماده باش درآمد.

وی افزود: دقایقی پس از شدت گرفتن تگرگ در شهرستان ارومیه، تماس‌ها برای درخواست امداد آغاز شد تا جایی که در یک عصر بارانی شاهد ثبت یک هزار و ۵۰۰ تماس با آتش نشانی ارومیه بودیم.

وی بیان کرد: در روز گذشته ۲۵ مورد عملیات امداد و نجات شامل رها سازی خودرو از داخل معابر آب، تخلیه آب مغازه‌ها و منازل شهروندان، تخلیه آب از زیرزمین مرکز درمانی و تخلیه آبگرفتگی های زیرگذر های سطح شهر، خیابان شهید رجایی، زیر پل مدرس، زیر پل میرزای شیرازی، شیخ شلتوت، زیر گذر ولیعصر، زیرگذر کمربندی خاتم الانبیا و زیرگذر اول جاده چی چست انجام شد.

وی در پاسخ به این سوال که در ‌مقابل یک هزار و ۵۰۰ تماس آیا ۲۵ عملیات غیر معمول نیست؟ پاسخ داد: مردم با دیدن آسیب شهری و آبگرفتگی، یکی از اولویت‌هایشان برای امداد خواهی سازمان آتش‌نشانی است بنابراین برای آبگرفتگی یک خیابان شاید ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر پشت سرهم تماس می‌گیرند و اپراتورهای این سازمان نیز به یکایک آنان پاسخ می‌دهند.

وی اضافه کرد: دیروز برای هر عملیات بیش از ۵۰ نفر که در آن مسیر گرفتار بودند، تماس گرفتند که البته ضمن امداد رسانی خود را موظف به پاسخ‌گویی به آنان می‌دانیم.

سرباز رشید افزود: ۶ ایستگاه آتش نشانی در حال امدادرسانی بودند و بیش از ۴۰ نفر به صورت مستقیم امداد رسانی می‌کرد.

به گزارش ایرنا, شامگاه پنجشنبه در اثر بارش‌های رگباری بهاره بسیاری از نقاط شهر ارومیه دچار آبگرفتگی و سیلاب‌های لحظه‌ای به همراه بارش تگرگ شد.

تردد در اغلب نقاط شهری برای ساعاتی مختل و اغلب زیر گذرهای ارومیه با مشکل مواجه شدند.

شدت این بارشها به حدی بود که در برخی محله‌های ارومیه حتی اتوبوس‌های حمل و نقل درون شهری نیز قادر به تردد نبوده و منازل برخی از شهروندان دچار آبگرفتگی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha