امام جمعه آستارا: انس با کتاب موجب افزایش دانایی و قدرت تحلیل می شود

آستارا - ایرنا - امام جمعه شهرستان آستارا با بیان اهمیت کتاب و ضرورت قرارگیری آن در سبد خانوار گفت : باید مطالعه جزو برنامه های روزمره مردم ما باشد از آن رو که انس با کتاب موجب افزایش دانایی و قدرت تحلیل امور می شود.

حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی روز سه شنبه به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی در گفت گو با ایرنا اظهار کرد: هر چند امروزه کتاب‌های جدید نظیر شنیداری و پی دی اف جایگزین کتابهای کاغذی شده اند اما ورق زدن کتاب و استشمام بوی کاغذ حس خاطره انگیزی است که با روح و جان ما عجین شده و حس شیرین مطالعه و کسب دانایی لذت بخش است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا عنوان کرد: به زودی از چند اثر خود را در حوزه کتاب رونمایی می کنم و کار در زمینه کتاب و کتاب خوانی را از خود شروع کرده‌ام و امید است هر یک از ما قبل از توصیه به دیگران از خود شروع کنیم و جوانان و نوجوانان‌مان کتاب را به عنوان دوستی شفیق و همراه در کنار خود داشته باشند.

وی با بیان اهمیت تربیت در سنین کودکی و ضرورت بیان مفاهیم فرهنگی برای کودکان به زبان کودکانه بیان داشت: سه اثر در حوزه کودک و نوجوان با موضوعات: معرفی اماکن گردشگری در آستارا، آموزش حفاظت از محیط زیست و وحدت مذاهب شیعه و سنی در ۱۶ صفحه و قطع وزیری در حال آماده شدن هستند که به تدریج در اختیار مردم قرار می گیرد.
رئیس ستاد کنگره بزرگداشت شهدای آستارا با بیان اینکه چند اثر دیگر در حوزه ایثار و شهادت، برای دومین کنگره سرداران و هشت هزار شهید استان گیلان که در سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد، با همکاری جمعی از نویسندگان شهرستان در حال آماده سازی است، تاکید کرد: به لطف خداوند نویسندگان خوش ذوق و اهل قلم فرهیخته ای در شهرستان آستارا هستند که با حمایت از آنان می توان آثار بسیار شایسته ای تولید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha