۱۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۳۴
کد خبر: 85286602
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

مستکبران از دانش برای کشتار مردم بی دفاع استفاده می کنند

امام جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: امروزه مستکبران عالم از علم و دانش برای کشتن و از بین بردن مردم بی دفاع جهان استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام "محمد جواد باقری ارومی" در خطبه های نماز جمعه این هفته آستارا با اشاره به نوزدهم آبان روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه با بیان ارزش و جایگاه علم به عنوان یکی از صفات خداوند عالم و برتری اهل علم و دانشمندان بر دیگر افراد جامعه افزود: متأسفانه طاغوت و مستکبران عالم از این امانت الهی برای ساختن سلاح های کشتار جمعی، قتل و جنایت استفاده می کنند.
وی با بیان اینکه افراد خوب و خدمتگزاری در طول تاریخ با بهره گیری شایسته از علم و دانش از آن برای عمران و آبادانی و خدمت به انسان ها استفاده کرده اند و از خود خدمات ماندگاری به جای گذاشته اند، ادامه داد: اما امروزه علم و دانش به ابزاری برای سوء استفاده و تجارت های ناسالم با جان انسان ها بدل شده است.

خطیب جمعه آستارا در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره علامه طباطبایی(ره) ایشان را یکی از شخصیت های بی نظیر عالم اسلام دانست و تاکید کرد: بعد علمی ایشان در کتاب ارزشمند تفسیر المیزان با آن روش دقیق و خاص تفسیری آشکار است.
حجت الاسلام باقری بیان کرد: وی در عرفان از شاگرد آیت الحق قاضی طباطبایی(ره) و خود استاد بزرگانی همچون شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید مفتح، علامه جوادی آملی و بسیاری از شیفتگان و تشنگان خداشناسی بود.

وی افزود : این علامه بزرگ در تقوا و خداترسی الگو و نمونه بود و حتی نسبت به اهل خانه و حقوق آنان بسیار مراعات می کرد؛ اهل سکوت بود و در دوران تحصیل در نجف اشرف مورد عنایت خاصّه حضرت ولیعصر(عج) قرار گرفته بود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا با گرامیداشت روز بیست و چهارم آبان ماه به عنوان روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار، کتاب را محل ظهور علم و دانش دانست و تصریح کرد: هر چند شکل ظاهری کتابها تغییر کرده و کتابهای الکترونیکی و صوتی با کتاب های مکتوب رقابت می کند ولی مهم اصل مطالعه و افزودن علم و دانش در انسان است که باید مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه آستارا در پایان در بیان مشکلات و معضلات شهرستان آستارا از وضعیت نامناسب خدمات شهری و انباشت زباله در سطح شهر و عدم پاکیزگی برخی معابر گلایه کرد.

وی افزود: با تلاش شهردار تغییراتی در مدیریت خدمات شهری اعمال شد که امیدواریم آثار مطلوب آن را به زودی مشاهده کنیم.
وی از زحمات شهردار و مجموعه شهرداری در اقدامات زیرساختی مثل: آسفالت کوچه ها و خیابان ها، تعریض معابر عمومی، ایجاد کانال و جوی های بزرگ جهت هدایت و جمع آوری آب های سطحی قدردانی و تأکید کرد: پرداختن به کارهای زیرساختی نباید باعث غفلت و فراموشی از کارهای ظاهری و بصری در حوزه خدمات شهری گردد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha