۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۰۶
کد خبر: 85298962
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

خاطرات امام‌جمعه جوان آستارا کتاب شد

۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۰۶
کد خبر: 85298962
خاطرات امام‌جمعه جوان آستارا کتاب شد

آستارا-ایرنا- مراسم رونمایی از کتاب خاطرات امام جمعه جوان شهرستان آستارا که توسط وی به رشته تحریر درآمده عصر سه شنبه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،این کتاب با عنوان «قوراما» توسط انتشارات حبیب قم به چاپ رسیده و حاوی ۴۰ خاطره از دوران امامت جمعه این امام جمعه جوان در مناطق مختلف است.

قوراما یا چهل تکه، پارچه ای بزرگ است که از کنارهم قرار گرفتن برش های کوچک پارچه با طرح و رنگ های متفاوت شکل گرفته و نویسنده معتقد است به این علت نام کتابش را این عنوان گذاشته که خاطرات پراکنده را در کنار هم در یک کتاب جمع آوری کرده است.

در این مراسم رونمایی که به همت اداره تبلیغات اسلامی آستارا برگزار شد، امام جمعه حویق شهرستان تالش و شماری از دیگر مسئولان محلی نیز حضور داشتند.

حجت الاسلام "محمدرضا صالحیان" امام جمعه حویق در مراسم رونمایی از این کتاب ضمن تجلیل از امام جمعه آستارا که به انتشار چنین کتابی همت گماشته، گریزی هم به مسائل روز جهان در غزه و ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل و هم پیمانانش برای کمرنگ کردن انقلاب اسلامی و مکتب شیعه با همه توان خود سال هاست وارد عمل شده اند به دنبال شکستن الگوها و اعتقادات دینی ما، تحت تاثیر قرار دادن خانواده و سیستم آموزشی ما هستند.

وی افزود: یکی از هجمه های دشمنان این است که ما الگوهای خود را از دست بدهیم و نمونه بسیار مناسب برای الگو گیری، ائمه جمعه و جماعات هستند؛ زیرا با همه توان خود در خدمت مردم و جامعه هستند.

حجت الاسلام صالحیان ادامه داد: امامان جمعه فرماندهان قرارگاه هر استان و شهرستان هستند و همه مباحث فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مربوط با آنان است؛ در خصوص فرهنگ عمومی و مسائل دیگر نیز باید بسیار مطالعه کنند تا به‌روز باشند و بتوانند حرف و پیام مناسبی برای مردم داشته باشند.

وی تاکید کرد: باید مراقب شبیخون دشمن باشیم و یکی از این راه ها ترویج فرهنک کتاب و کتابخوانی در بین مردم و قشر جوان و نوجوان جامعه است؛ از اینکه یک امام جمعه جوان در بحث نوشتن کتاب در حد اعلا عمل می کند جای تقدیر دارد.

حجت الاسلام محمدجوناد باقری ارومی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا نیز ضمن توضیح درباره کتاب گفت: کتاب با این نیت نوشته شده است که مردم با مشکلات، مسائل و دغدغه های ائمه جمعه نیز آشنا شوند و مسائل و مواردی که در شهرها و مسئولیت های قبلی خود داشته ام را به رشته تحریر درآورده ام.

وی با بیان اینکه تعدادی کتاب دیگر نیز در راه چاپ است افزود: مهمترین کسی که انگیزه برای انتشار این کار شد، پدرم بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha