جایابی و جانمایی آرامستان در آستارا فوریت دارد

۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۲۳
کد خبر: 85282600
جایابی و جانمایی آرامستان در آستارا فوریت دارد

آستارا-ایرنا- امام جمعه شهرستان آستارا با تاکید بر اینکه جایابی و جانمایی آرامستان جدید در این شهرستان یک فوریت است، گفت: این موضوع به یکی از مشکلات مردم در شهرستان تبدیل شده است و باید هر چه سریع‌تر در این خصوص چاره اندیشی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمدجواد باقری ارومی روز دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آستارا، اظهار داشت: برخی مسائل و موارد در جامعه باید فرهنگ‌سازی شود تا بتوان در خصوص آن اقدام کرد و بدون تبیین و آشنا نمودن جامعه با معضلات و مشکلات نباید توقع همکاری و همیاری داشت.

وی افزود: موضوع آرامستان به یکی از مسائل مهم شهرستان تبدیل شده است که نباید به راحتی از کنار آن گذر کرد زیرا همه مردم با آن دست به گریبان هستند و بارها در جلسات و سخنرانی‌ها نسبت به آن تاکید شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آستارا ادامه داد: در رابطه با جایابی و جانمایی آرامستان جدید بارها تذکر داده‌ایم زیرا این موضوع بزودی مشکل ساز خواهد شد و باید هر چه زودتر در این خصوص چاره اندیشی شود.

حجت الاسلام باقری ارومی بیان کرد: همچنین کسانی که در آرامستان‌های شهرستان در خصوص دفن و کفن اقدام می‌کنند باید آموزش‌های لازم را دیده باشند و در خصوص آماده‌سازی سنگ قبر و اعلامیه‌های متوفیان نیز باید شئونات اسلامی رعایت شود.

امام جمعه شهرستان آستارا در بخش دیگری از سخنانش بر جدی گرفتن مباحث تربیتی و پرورشی از سوی آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: باید این موضوع در مدارس بیش از همیشه مورد توجه قرار گیرد تا خروجی مطلوب آن در آینده بالندگی جامعه را در پی داشته باشد.

ساماندهی آرامستان‌های آستارا ضروری است

در ادامه جلسه شورای فرهنگ عمومی فرماندار شهرستان آستارا هم گفت: با توجه به تاکیدات رئیس جمهور نباید به راحتی از مباحث فرهنگ و فرهنگ سازی گذر کرد بلکه اقدامات و نتایج رسیدگی به موضوعات مطرح شده در این جلسات باید برای مردم در عمل نمود داشته باشد.

محمدرضا شهاب زاده با بیان اینکه دغدغه‌هایی در خصوص موضوعات فرهنگ عمومی در آستارا وجود دارد؛ اظهار داشت: ساماندهی قبور و آرامستان‌ها یکی از مهمترین مباحث این شهرستان است که باید هر چه سریع‌تر در این خصوص چاره‌اندیشی شود.

فرماندار آستارا در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اگر چه رتبه فرزندآوری این شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌های استان مطلوب است، افزود: نباید در خصوص آگاه سازی جامعه نسبت به پیری جمعیت اهمال شود و باید تلاش کرد در این خصوص فرهنگ سازی مناسب صورت گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha