۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۱۹
کد خبر: 85297733
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه آستارا: فرهنگ را با زبان هنر و ادبیات رواج دهید

آستارا - ایرنا - امام جمعه شهرستان آستارا گفت: فرهنگ را با زبان هنر و ادبیات بین جوانان و نوجوانان رواج دهید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی دوشنبه شب در آیین اختتامیه مسابقه پیامکی «خون نامه لاله ها» که به مناسبت هفته کتاب برگزار شد، اظهار داشت: باید در خصوص ادبیات، کتاب و کتابخوانی برای قشر جوان و نوجوان کار کنیم و نگذاریم دشمنان به اهداف شوم خود برسند.

وی افزود: فرهنگ کشور باید حفظ شود مخصوصا با زبان هنر و ادبیات، زیرا دشمنان ایران اسلامی به دنبال تغییر زبان و ادبیات ما هستند حتی زبان گفتاری ما؛ آنها ادبیات محاوره ای را در بین مردم رواج می دهند تا از اصول ادبی فاصله بگیریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آستارا ادامه داد: باید نمادهای کشور را حفظ کنیم و آنها را به جوانان و نوجوانان نیز آموزش دهیم و این اقدام می تواند به هر طریقی صورت گیرد، چه بصورت نصب بنر در خیابان ها و چه در تراکت های تبلیغاتی.

باقری خاطرنشان کرد: دشمن فرهنگ غلط را به جوانان القا می کند و در پی این است که آنها از هویت خود فاصله داشته باشند و از آن بی خبر بمانند. باید با کمک شعر، کتاب و ادبیات مفاهیم و حقایق والای خود را رواج دهیم تا دشمن به اهداف خود نرسد.

وی افزود:‌ بلاگرها در شبکه های اجتماعی با القائات غلط می خواهند فرهنگ ما را تغییر دهند و دشمن نیز به دنبال همین عناصر است و با روشنگری و آموزش نباید گذاشت که آنها به هدف خود برسند.

امام جمعه شهرستان آستارا تصریح کرد:‌ مردم غزه نیز هم نوع ما و زیر ظلم و ستم اسراییل و جنایتکاران عالم هستند و امیدواریم بزودی به پیروزی برسند و در آرامش زندگی کنند.

در ادامه این مراسم رئیس نهاد کتابخانه های شهرستان آستارا ضمن تبریک هفته کتاب اظهارداشت: امسال به جهت جنگ غزه هفته کتاب را جشن نمی گیریم و میهمانی هفته کتاب داریم و امیدواریم بزودی با پیروزی مقاومت در جنگ غزه جشن پیروزی بگیریم.

سید حسن هاشمی ادامه داد: ۱۵۰ اثر در خصوص مسابقه پیامکی خون نامه لاله ها بدست ما رسید که از بین آنها ۱۱ اثر را داوران حائز تقدیر شناختند که امشب از آنها با اهدای لوح سپاس قدردانی می شود.

وی بیان کرد:‌ در شهرستان آستارا چهار باب کتابخانه عمومی وجود دارد که همه روزه از صبح تا بعد از ظهر برای خدمت رسانی به همه مردم آماده است و از همه آحاد جامعه می خواهیم که به عضویت کتابخانه ها در آیند، زیرا در وضعیت اقتصادی که وجود دارد و گرانی کتاب، یکی از راه های دسترسی به کتاب ها، کتابخانه های عمومی هستند.

رئیس نهاد کتابخانه های شهرستان آستارا خاطرنشان کرد: اولین کتابخانه استان گیلان در سال ۱۳۰۲ در شهرستان آستارا ساخته و بهره برداری شده است و این نشان از فرهنگ بالای مردم ما دارد.

در پایان مراسم از 11 برگزیده مسابقه پیامکی و همچنین دست اندرکاران کتاب و کتابخوانی قدردانی به عمل آمد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha