تقویت تجارت از بندر آستارا باید در اولویت کاری مسئولان باشد

آستارا - ایرنا - امام جمعه شهرستان آستارا گفت: موضوع توسعه تجارت در بندر آستارا به جهت موقعیت خاصی که دارد باید مورد توجه مسئولان استانی و کشوری قرار گیرد تا شاهد رونق اقتصادی در منطقه باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه های نماز جمعه این هفته آستارا در ادامه مباحث تربیتی به تشریح قوه غضب و خشم در انسان به عنوان یک صفت رذیله و غریزه حیوانی در انسان نام برد که اگر مورد کنترل قرار نگیرد عواقب و تبعات بسیار بدی برای سعادت انسان دارد.

خطیب جمعه آستارا با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، پرستاری را یکی از بزرگترین مصادیق خدمت صادقانه به مردم دانست و افزود: این قشر زحمتکش و فداکار با ایثار و از خودگذشتگی زمینه سلامت و آرامش مردم را فراهم می کنند.

حجت الاسلام باقری ارومی همچنین با گرامیداشت فرا رسیدن هفته بسیج، ریشه و مبنای بسیج را یک عقیده و ایمان پاک الهی دانست که بر اساس تعالیم توحیدی با تربیت انسان های مؤمن زمینه را برای خدمت به هم‌نوعان و مبارزه با ظالمان فراهم می کند.

وی با اشاره به کارکرد بسیج و نقش بی بدیل آن در حوزه های مختلف انقلاب اسلامی، اظهارداشت: امروز بسیج و بسیجیان جان بر کف در همه عرصه ها و میادین انقلاب اسلامی حرفی برای گفتن دارند و با کسب علم و، دانش و تربیت نفس و اقدامات جهادی بازوی توانمند انقلاب و رهبری هستند.

امام جمعه آستارا در ادامه به مسأله فلسطین و ادامه جنایت های رژیم صهیونیستی در کشتار بی رحمانه مردم غزه، به خصوص زنان و کودکان بی دفاع پرداخت و بیان کرد: کشورهای غربی مدعی حقوق بشر چشم خود را به روی این جنایتها بسته اند و با آتش بس کوتاه مدت برای رساندن دارو و سوخت به بیمارستان های غزه نیز مخالفت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: ترس آنها از این است که با پذیرش آتش بس از سوی رژیم صهیونیستی و طولانی شدن زمان جنگ بازنده این میدان باشند.

حجت الاسلام باقری ارومی خطاب به آنها، گفت: امروز موشک های حشدالشعبی عراق و انصارالله یمن تا بندر ایلات رسیده است و به زودی جبهه مقاومت برای همیشه جهان را از شر اسرائیل خلاص خواهد کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ابلاغ سیاست های توسعه دریا محور توسط رهبر معظم انقلاب به قوای سه گانه بر اهمیت بهره جویی از این نعمت خدادادی و ضرورت توسعه صنایع دریایی و زمینه سازی برای مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه اسکله آستارا تأکید و تصریح کرد: متأسفانه آن گونه که شایسته است حمایت های لازم از تنها اسکله شهرستان آستارا به عنوان تنها شهرستان مرزی گیلان و منطقه شمال کشور صورت نگرفته است.

امام جمعه آستارا ضمن قدردانی از بازدید مقامات عالی استان از وضعیت گمرک آستارا با اشاره به اوج گیری صادرات به خصوص دز محصولات باغی و کشاورزی و افزایش مجدد ترافیک تریلرهای ترانزیتی در پایانه و سطح شهر، ادامه داد: باید با برنامه ریزی دقیق و ایجاد توازن در تعداد ورودی و خروجی های پل مرزی، مانع ایجاد ترافیک و بروز مشکلات متعدد برای شهروندان شد.

وی تاکید کرد: مناسب سازی فضای داخلی گمرک و تکمیل پروژه های نیمه تمام، تسریع در روند ورود و خروج تریلرها، برخورد مناسب با رانندگان و مراجعه کنندگان و پرهیز از هر گونه تخلف به خصوص دریافت رشوه مطالبات مهمی است که بارها توسط رانندگان و نمایندگان شرکت های بازرگانی داخلی و خارجی مطرح شده که باید به خوبی انجام شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha