۲ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سفر رییس‌جمهور به شهرستان سامان اختصاص یافت

شهرکرد -ایرنا- فرماندار سامان گفت: از چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبارات مصوب سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری برای شهرستان سامان، تاکنون ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال آن معادل ۷۰ درصد اختصاص یافته است.

محمد تقی گنجعلی روز در گفت وگو با ایرنا افزود: این میزان اعتبار برای اجرای ۱۲۵ طرح فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برای مدت ۲ سال به تصویب رسیده است و تلاش می‌شود بخش دیگر این اعتبار در سال‌جاری اختصاص یابد.

وی اظهار داشت: اجرای پروژه‌هایی از جمله اردوگاه شهید چمران روستای چم‌عالی، فرهنگ‌سرا، تکمیل ساختمان فرمانداری شهرستان، جاده‌های ارتباطی، اجرای ۹ پروژه‌ بهداشتی (خانه و مراکز بهداشتی) و ایجاد زیرساخت‌های رفاهی و فرهنگی از جمله این پروژه‌ها است.

اختصاص ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای جاده ارتباطی سامان - قراقوش

فرماندار سامان گفت: پروژه محور ارتباطی سامان – قراقوش با تخصیص ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار پس از ۲ سال توقف با همت دولت سیزدهم فعال و عملیات اجرایی این جاده از امسال به پیمانکار واگذار شد.

گنجعلی افزود: جاده ارتباطی سامان – قراقوش به طول ۴۵ کیلومتر از جمله مناطق حادثه‌خیز چهارمحال و بختیاری است که با وجود اهمیت، اما اعتبار خوبی به این جاده تخصیص نمی‌یافت به نحوی که در سال ۹۹ با وجود تصویب اعتباری معادل ۴۰ میلیارد ریال اما کار به خوبی انجام نشد و این جاده به‌عنوان یکی از پروژه‌های نیمه‌کاره باقی ماند.

وی اظهار داشت: با روی کارآمدن دولت سیزدهم و اهتمام این دولت به ایجاد و تقویت زیرساخت‌های جاده‌ای، در گام نخست معوقه‌های مربوط به این جاده پرداخت و در گام دوم مجوز ماده ۲۳ قانون الحاق(۲) برای طرح‌های بهسازی محور حاشیه زاینده‌رود از سامان تا قراقوش صادر شد.

فرماندار سامان گفت: با توجه به اینکه ۲ بخش مرکزی و زاینده‌رود و شهر سامان از جاده گردشگری سامان – قراقوش بهره‌مند می‌شوند، سرعت‌بخشی در روند تکمیل و تعریض این جاده همواره از مطالبه‌های به حق مردم است.

وی با بیان اینکه جاده سامان – قراقوش امسال با توجه با تخصیص اعتبار مناسب فعال است، اضافه کرد: در همین ارتباط ۶ کیلومتر اولیه از شهر سامان تا روستای ایلبگی در طرح توسعه قرار گرفته شده و پیمانکار مشغول به کار است.

گنجعلی ادامه داد: در زمان حاضر، آزادسازی زمین‌های سامان تا سراهی هتل و پُل زمانخان انجام شده، محور نخست به دلیل تردد سنگین در مسیر شهرستان تیران اصفهان به سمت پل زمانخان در شهر سامان به دلیل ترافیک بالا در دستور کار قرار گرفت و همچنین محور سوادجان به شهر هوره و روستای قراوش به گرمدره در سال ۱۴۰۲ در تعهد پیمانکار قرار دارد.

وی در خصوص جاده ۲ بانده سامان به تیران گفت: این جاده ارتباطی از جمله مصوبه‌های دور نخست سفر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری است که برای اجرای آن یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است و انتظار می‌رود با تخصیص این اعتبار روند اجرای این پروژه سرعت گیرد.

گنجعلی در خصوص راه‌های روستایی شهرستان سامان اظهار داشت: سال گذشته ۶ جاده برای برون رفت از بُن‌بست شهرستان سامان پیش‌بینی شده است.

وی در خصوص جاده ابرار سامان به چم‌عالی ادامه داد: سال گذشته چهار کیلومتر از این مسیر با توجه به ترافیک بالا به دلیل حضور گردشگر در پل زمانخان آسفالت و یک کیلومتر و۳۰۰ متر از این مسیر ( جاده کمربندی شهر سامان به سمت روستای چم‌عالی) هنوز باقیمانده است که در صورت بهره‌برداری بخش بزرگی از ترافیک این محور کاهش می‌یابد.

گنجعلی در خصوص جاده روستایی ایلبگی به شوراب صغیر گفت: یک کیلومتر از این جاده که معبر اصلی برای کاهش ترافیک محدوده پل زمانخان به شمار می‌رود باقی‌مانده بود که سال گذشته آسفالت شد.

اختصاص ۱۰.۵ هکتار زمین در شهر سامان برای مسکن ملی

گنجعلی اضافه کرد: همچنین در زمان حاضر ۱۰.۵ هکتار زمین در قالب ۲ قطعه ۸.۷ و ۱.۸ هکتار در شهر سامان برای احداث مسکن ملی تامین شده است.

فرماندار سامان افزود: از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر ثبت نام اولیه انجام شده برای مسکن ملی ۶۵۰ نفر به عنوان واجد شرایط شناسایی شدند.

وی اظهار داشت: برای تامین زیرساخت‌های اولیه در ۸.۷ هکتار از مساحت زمین تامین شده تاکنون ۶۰ میلیارد ریال از سوی بنیاد مسکن هزینه و کار تسطیح و خاک برداری انجام و در اختیار متقاضیان قرار داده شده است.

به گفته گنجعلی، با انجام قرعه‌کشی اولیه ۱۴۷ واحد مسکونی به متقاضیان مسکن ملی در شهر سامان در قالب هشت تا ۹ مجتمع سه واحدی واگذار و شروع به احداث شده است.

وی ادامه داد: نگاه ما براین است که در سال ۱۴۰۲و ۱۴۰۳ این واحدها به متقاضیان تحویل شود.

تامین سه هکتار زمین برای مسکن ملی در شهر هوره

فرماندار سامان گفت: برای ایجاد سایت ملی مسکن در شهر هوره درخواست یک قطعه زمین سه هکتاری به منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری داده شده است.

به گزارش ایرنا، سامان در ۱۶ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و رودخانه زاینده رود از این شهرستان عبور می کند و از مجموع بادامستان‌های چهارمحال و بختیاری ۹ هزار و ۵۲۵ هکتار با ۱۷ هزار و ۵۰ تن بادام مامایی، سفید، شاهرودی، سنگی و ربیع در شهرستان سامان است و سامان از مهمترین نقاط گردشگری استان است.

به گزارش ایرنا، شهرستان سامان در ۱۶ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است و از مهمترین مناطق گردشگری چهارمحال و بختیاری است که رودخانه زاینده‌رود از آن عبور می‌کند.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس‌جمهور در ادامه سفرهای استانی خود روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه ۱۴۰۱ به‌همراه جمعی از اعضای هیات دولت به چهارمحال و بختیاری سفر کرد تا از نزدیک مسائل این استان را مورد بررسی قرار دهد.

در جریان این سفر ۷۰۰ طرح نیمه‌تمام چهارمحال و بختیاری مورد بررسی قرار گرفت و برای طرح‌های بالای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی ردیف اعتباری در نظر گرفته شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha