چهارمحال و بختیاری میزبان اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس است

شهرکرد- ایرنا- نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی از سفر اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی به‌همراه تعدادی از معاونان وزارت جهادکشاورزی به شهرستان بروجن چهارمحال و بختیاری خبر داد.

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه اعضای کمیسیون کشاورزی پیش از این نیز برای نخستین بار به استان سفر کرده بودند، افزود: اعضای کمیسیون کشاورزی از جمله رییس و نایب رییس کمیسیون کشاورزی در شهرستان بروجن حاضر می‌شوند و از نزدیک به بررسی و بازید از طرح‌های دردست اقدام و مصوب سفر گذشته در این شهرستان و چالش‌ها و فرصت‌های شهرستان خواهند پرداخت.

وی گفت: در دور نخست سفر اعضای کمیسیون کشاورزی، صدور مجوز طرح‌های مختلف در حوزه آب و خاک، منابع طبیعی، آبخیزداری، شهرک‌های صنعتی، مجتمع‌های گلخانه‌ای اخذ شد که درصدی این طرح‌ها اجرا شده و یا در دست اجراست.

به گفته وی،هم‌اکنون احداث پنج مجتمع دامپروری و گلخانه‌ای در این شهرستان در دست اجراست، که اعضای کمیسون کشاورزی به بررسی نهایی و جمع‌بندی و بازدید میدانی خواهند پرداخت.

جعفری افزود: برای احداث این مجتمع‌ها زمین واگذار و اعتبار پیش‌بینی شده است که با تکمیل و راه‌اندازی این مجتمع‌ها تحو.ل بزرگ در صنعت گلخانه شهرستان ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه قبل از دولت سیزدهم سطح گلخانه‌های استان ۳۵ هکتار بود، گفت: هم‌اکنون سطح گلخانه‌ها در استان افزایش پیدا یافته است و در شهرستان بروجن ۱۱۰هکتار گلخانه در دست اقدام است.

وی به تخصیص اعتبار به برخی طرح‌های آبخیزداری که پس از ۲۰ سال در شهرستان بروجن در دست اقدام است، اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها برای جلوگیری از روان آبها، فرسایش خاک است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری برای نخستین بار ۱۲ آبان ماه سال ۱۴۰۰ میزبان اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha