جهاد آبرسانی در روستاهای شهرستان لردگان ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

شهرکرد- ایرنا- فرمانده تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند توسعه طرحهای آبرسانی گفت: جهاد آبرسانی در ۱۳۵ روستای شهرستان لردگان ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سپاه استان، سردار حجت‌الله صالح‌نژاد روز سه‌شنبه در نشست مسوولان و فرماندهان این یگان با اشاره به اینکه محرومیت‌زدایی هدف اصلی قرارگاه امام حسن(ع) است، افزود: این استان یکی از استان‌های است که زمانی تامین‌کننده آب بخشی از فلات مرکزی و جلگه جنوبی خوزستان بود و هم‌اکنون دچار خشکسالی شد و در یک دهه اخیر آبرسانی به بیش از ۲۰۰ روستا با تانکر انجام می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه تامین آب شرب پایدار یکی از مطالبات مردم روستاهای لردگان است، گفت: با همت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و با مشارکت گردان مهندسی تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم(ع) جهاد آبرسانی در ۱۳۵ روستای شهرستان لردگان آغاز شد.

صالح‌نژاد اظهار داشت: با اجرای پروژه‌های آبرسانی مشکل کم‌آبی یک‌هزار و ۱۳ خانوار با جمعیتی بیش از چهار هزار و ۸۲۰ نفر در روستاهای محروم شهرستان لردگان رفع شد.

سردار صالح‌نژاد تاکید کرد: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و گردان مهندسی رزمی تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم(ع) برای طرح‌های آبرسانی روستایی در شهرستان لردگان بیش از ۳۱۰ کیلومتر لوله‌کشی انجام داده و تاکنون عملیات لوله‌کشی ۹۰ روستا تکمیل شده است.

به گفته وی، با تداوم فعالیت‌های این قرارگاه در ۲ سال آینده تنش آبی در تمام روستاهای این شهرستان برطرف خواهد شد.

وی افزود: توافق‌های برای آبرسانی روستاهای دیگر، احداث راه‌های روستایی، آبخیزداری، آبخوان‌داری، امنیت غذایی، اشتغالزایی و مسکن محرومان در قالب این قرارگاه انجام شده که تا سه سال آینده عملیاتی می‌شود.

به گزارش ایرنا، لردگان در ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha