۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۱۸
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85290723
T T
۲۲ نفر

برچسب‌ها

بازگشت ۱۷ هزار تبعه خارجی غیرمجاز از  البرز به وطن خود

کرج - ایرنا - معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مرکز استان البرز از بازگشت ۱۷ هزار تبعه خارجی غیرمجاز در این استان به وطن خود خبر داد و گفت: تا پایان امسال بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار نفر از اتباع غیرمجاز ساکن البرز به کشورشان بازگردانده می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،" ساسان علی رمجی " روز سه شنبه در نشست ساماندهی اتباع و مهاجران خارجی غیر مجاز شهرستان کرج با اشاره به تلاش های یکساله برای راه اندازی اردوگاه ساماندهی اتباع و مهاجران خارجی در استان البرز افزود: براین اساس مدیران دستگاه ها باید طبق قانون عمل کنند تا به دلیل تخطی از قوانین گرفتار نشوند.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مرکز استان البرز اضافه کرد: اگر فردی از اتباع غیرمجاز در مدارس ایرانی ثبت نام داشته باشد و گزارش آن را دریافت کنیم اعلام جرم خواهد شد و سیر اداری را طی خواهد کرد.
وی تاکید کرد: مدیری که به وظیفه قانونی خود طبق دستورالعمل ابلاغی عمل نمی کند باید مواخذه شود.
رمجی در ادامه گفت: هدف از راه اندازی اردوگاه هماهنگی بین مسوولان استان البر بوده است تا فضا برای اتباع غیرمجاز در کرج ناامن شود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح جمع آوری زباله گردها نیز بیان کرد: تاکنون ۷۰ درصد اتباع بیگانه غیرمجاز که به صورت زباله گرد در البرز فعالیت داشتند جمع آوری شدند اما بخشی به چرخه زباله گردهای موتوری پیوسته اند در همین راستا نیز سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج یک ماه فرصت دارد تا ساماندهی لازم را با پیوست فرهنگی و توجه به موضوع سیما و منظر شهری به انجام رساند.

رمجی تاکید کرد: تخریب سازه های غیرمجاز مراکز تفکیک زباله نیز در بازه زمانی یک ماهه اجرایی شود.

۵۰ درصد اتباع غیرمجاز زباله گرد هستند

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مرکز استان با بیان اینکه ۵۰ درصد افراد غیرمجاز در بخش زباله گردی فعالیت دارند بیان کرد: برای ساماندهی فعالیت اتباع غیرمجاز در این زمینه تا پایان ماه جاری جانمایی سطل های تفکیک زباله در نقاط مختلف شهرستان کرج انجام شود و تبلیغات لازم در خصوص آگاهی بخشی به شهروندان در خصوص این موضوع صورت بگیرد.

وی همچنین در ادامه با اشاره به ممنوعیت اجاره املاک به اتباع بیگانه غیرمجاز نیز افزود: به اتحادیه املاک استان البرز نیز اعلام شد که حق اجاره ملک به اتباع بیگانه غیر مجاز را ندارند.

رمجی گفت: با توجه به سهمیه بندی توزیع آرد به تناسب سرانه مصرفی هر منطقه، ضابطه مندسازی تعداد عرضه نان در نانوایی ها به اتباع غیرمجاز نیز باید در دستور کار اتحادیه نانوایان قرار بگیرد.
معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مرکز استان از تمام دستگاه های شهرستان کرج خواست تا همیت لازم را در رابطه با اجرای طرح پاکسازی شهر از حضور اتباع غیرمجاز بیگانه داشته باشند.

بازگشت ۱۷ هزار تبعه خارجی از  البرز به وطن خود

فضا برای اتباع بیگانه غیر مجاز کماکان ناامن خواهد بود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج گفت: طی یکسال اخیر با همکاری دستگاه قضایی طرح های ضربتی موثری در بحث ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی  غیر مجاز در مرکزیت استان صورت گرفته است که طی یک دهه اخیر کم نظیر بوده و انتظار می رود تمام دستگاه ها تلاش خود را بکار بگیرند تا فضا برای حضور اتباع بیگانه غیرمجاز در سطح شهرستان کرج ناامن بماند.

"مهدی آقابراری " نیز در نشست ساماندهی اتباع و مهاجران خارجی شهرستان کرج، ضمن قدردانی از اهتمام دستگاه قضایی در ساماندهی اتباع غیرمجاز در مرکز استان اظهار کرد:اقدامات موثری در مراکز بازپروری معتادان برای ساماندهی متکدیان، کودکان کار و اتباع غیرمجاز در شهرستان کرج صورت گرفته است که در یک دهه اخیر کم نظیر بوده و جای قدردانی دارد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه فضا برای اتباع بیگانه غیر مجاز ناامن خواهد بود گفت: از تمام دستگاه ها انتظار می رود تا در چارچوب وظایف قانونی و دستورالعمل های ابلاغی عمل کنند تا حق قانونی و حقوق شهروندی آنها در صیانت از خانواده ها با طرد اتباع غیرمجاز بیگانه صورت بگیرد.
نشست ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی شهرستان کرج با اعلام گزارش دستگاه ها در اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی غیرمجاز در سطح شهرستان کرج ادامه پیدا کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha