۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۴
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85486075
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار کرج : دولت شهید رئیسی گره های کور پروژه های نیمه تمام البرز را گشود

کرج - ایرنا - شهردار کرج با اشاره به توقف چند ساله تعدادی از پروژه‌های بزرگ عمرانی استان البرز تا قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم اعلام کرد: دولت آیت رئیسی گره از مشکلات این پروژه‌ها را گشود و زمینه بهره برداری کامل از آنها را فراهم کرد.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی مدیریت شهری کرج ، مهرداد کیانی روز چهارشنبه با تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همراهان در حادثه سقوط بالگرد افزود: امروز شتاب بخشی به ۲ پروژه عظیم آزاد راه شهید سلیمانی و قطار شهری کرج مرهون نگاه ویژه دولت سیزدهم به استان البرز و کرج است که همگان قدردان این حمایت ها هستیم .

شهردار کرج افزود: پروژه خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه از سال ۱۳۸۵ آغاز شد اما حتی یک ایستگاه این خط تا قبل از سال ۱۴۰۰ به بهره برداری نرسید.

شهردار کرج : دولت شهید رئیسی گره های کور پروژه های نیمه تمام البرز را گشود

وی ادامه داد: با حمایت آیت الله رئیسی توانستیم قطعه نخست این خط ریلی به طول ۶.۵ کیلومتر در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسانیم ضمن آنکه بخش دیگری از خط ۲ قطار شهری امسال به بهره برداری می رسد.

این مسئول به انجام تعهدات دولت در قبال احداث متروی اشاره کرد و گفت: تخصیص اعتبار از محل سفرهای استانی به این پروژه نیز در دولت سیزدهم بسیار کمک کننده بود.

کیانی، اختصاص بیشترین میزان اوراق مشارکت در کشور به قطار شهری کرج را نیز از خدمات دولت شهید رئیسی ذکر کرد و افزود: پیگیری های ویژه برای به سرانجام رسیدن زمین انبارهای مترو کرج نیز از طریق دولت انجام شد.

شهردار کرج گفت: آزاد راه شهید سلیمانی از جمله پروژه هایی بود که به دلیل نبود اعتبارات کافی در اوایل کار و در دولت قبل رها شده بود اما به همت دولت سیزدهم و با سفر شخص رئیس جمهور به البرز در هجدهم فروردین ماه ۱۴۰۱ بودجه ملی به این طرح اختصاص یافت و پروژه به همت مدیریت شهری دوباره آغاز به کار کرد.

شهردار کرج : دولت شهید رئیسی گره های کور پروژه های نیمه تمام البرز را گشود

کیانی، رقم تخصیص یافته برای تکمیل آزادراه شهید سلیمانی در سفر رئیس جمهور شهید را ۳۵ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با استفاده از همین کمک ها ، تدابیر و اعتباراتی که شورای شهر برای این منظور پیش بینی کرد، هم اکنون نزدیک به هشت کیلومتر از طرح تکمیل شده و آماده بهره برداری است.

وی یادآور شد: ۷.۵ کیلومتر از آزاد راه شهید سلیمانی کرج آذرماه سال گذشته با حضور شهید آیت الله رئیسی زیر بار ترافیک رفت ضمن آنکه کمک های دولت سیزدهم موجب شد تا بتوانیم اراضی معارض پروژه را تملک کنیم و پس از نزدیک به یک دهه پیگیری با همکاری دولت و دستگاه قضایی سه کیلومتر از مسیر این آزادراه آزادسازی شد و به نتیجه رسید.

شهردار کرج گفت: آنچه مبرهن است دوره مدیریتی آیت الله رئیسی وره ای درخشان در عرصه مدیریت شهری کرج بود که با حمایت های ویژه ایشان محقق شد و توانست بسیاری از طرح های نیمه کاره و راکد شهری را روی چرخ حرکت و پیشرفت بیاندازد.

عملیات احداث آزاد راه شمالی کرج (شهید سلیمانی ) به طول ۱۸ کیلومتر تیرماه سال ۱۳۹۴ آغاز شد اما این پروژه به صورت نیمه کاره به دولت سیزدهم و شورای ششم رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha