نساجی ایران - نوبهار ازبکستان؛ جدال بقا در کورس صعود +فیلم

ساری- ایرنا- دومین میزبانی نساجی در لیگ قهرمانان آسیا امروز در ورزشگاه آزادی تهران رقم می‌خورد؛ تقابل با نوبهار ازبکستان. شاگردان رحمتی که یکم آبان در دیدار رفت مقابل این تیم با چند اشتباه فرصت مهم تاریخ‌سازی را از دست دادند، امروز برای امیدوار ماندن به اما و اگرهای فوتبالی برای صعود باید دومین برد آسیایی خود را ثبت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سکوهای ورزشگاه آزادی امروز یک بار دیگر قرار است در تسخیر هواداران پرشور نساجی قرار بگیرد. نساجی مازندران از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه امروز برای باقی ماندن در کورس صعود از گروه D مسابقات به مصاف تیم نوبهار نمنگان می‌رود. دیداری که برای نساجی‌چی‌ها حکم ماندن در ادامه مسیر را دارد و برای شاگردان ساموئل باباییان می‌تواند مجوز صعود به مرحله بعدی مسابقات باشد.

نساجی که در هفته‌های اخیر روی دورِ بدشانسی و ناکامی قرار گرفته، امروز فرصت دارد تا با کسب یک برد دیگر در لیگ قهرمانان آسیا، دست‌کم از شرایط بحرانیِ کنونی‌اش فاصله بگیرد و با انگیزه و آرامش و روحیه بیشتر و بهتری به مسابقات بعدی بیندیشد.

شرایط جدول گروه D لیگ قهرمانان آسیا به گونه‌ای است که نساجی با از دست دادن امتیاز در این مسابقه تقریبا باید قید صعود را بزند. در این گروه الهلال عربستان و نوبهار ازبکستان هفت امتیازی هستند و به ترتیب جایگاه اول و دوم را در اختیار دارند. نساجی نیز با همان سه امتیازی که در بازی نخست کسب کرد و از بمبئی سوغات آورد، در جایگاه سوم ایستاده است. یعنی چهار امتیاز فاصله با ۲ تیم بالای جدول که هر دو در حال حاضر شانس اصلی صعود هستند.

نساجی ایران - نوبهار ازبکستان؛ جدال بقا در کورس صعود

تکلیف برای الهلال تقریبا از همان ابتدا مشخص بود و برای تعیین تیم دوم گروه گمانه‌زنی‌ها بین نوبهار ازبکستان و نساجی ایران وجود داشت. تا دقیقه ۵۲ مسابقه سوم نساجی در دورِ رفت رقابت‌ها نیز کفه ترازوی پیش‌بینی‌ها به سوی نساجی سنگین‌تر بود. تا این‌که با اخراج صابر حردانی در دیدار نساجی مقابل نوبهار، ورق برگشت و نساجی که از میزبانش با تک‌گل محمدرضا آزادی پیش افتاده بود ۱۰ نفره شد و جریان بازی به سود میزبان چرخید. ۲۲ دقیقه بعد از اخراج گل تساوی نوبهار توسط اوستون اورونوف به ثمر رسید. در حالی‌که نساجی‌چی‌ها به کسب همین تساوی نیز راضی بودند و مسابقه به ثانیه‌های پایانی رسیده بود، روی یکی از حمله‌های نوبهار در دقیقه ۹۷ مهرداد عبدی دروازه خودی را باز کرد تا آرزوی در دسترس نساجی‌چی‌ها به رویایی دور تبدیل شود. حالا به فاصله ۱۴ روز از آن مسابقه که نساجی به خودش باخت و یک برد شیرین تقدیم نوبهار ازبکستان کرد، دو تیم باید در تهران به مصاف هم بروند.

از آخرین برد کسب شده نساجی در یک مسابقه رسمی ۴۹ روز می‌گذرد. رحمتی و بازیکنانش از ۲۷ شهریور که در بمبئی نخستین مسابقه آسیایی‌شان را با پیروزی پشت‌سر گذاشتند تا کنون هفت مسابقه در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا برگزار کردند که در هیچ کدام از این مسابقات موفق به کسب برد نشدند. ۶ شکست و یک تساوی حاصل تلاش بازیکنان و کادر فنی نساجی در هفت مسابقه اخیر بود. البته بیراه نیست اگر در این ناکامی‌ها سهم تقصیری هم برای بدشانسی‌های نساجی و اشتباه‌های داوران در نظر بگیریم. اما در هر حال نساجی نتیجه نگرفته و آن‌چه که برای هواداران هر تیم معیار به حساب می‌آید کسب نتیجه است.

روز متفاوتِ آزادی؛ هم‌نشینی هواداران نساجی و سپاهان

امروز ورزشگاه آزادی در شرایطی میزبان دیدار نساجی و نوبهار است که یکی از روزهای متفاوتش قرار است رقم بخورد. اعلام ممنوعیت برگزاری مسابقات خانگی سپاهان در ورزشگاه نقش جهان از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا سبب شد که سپاهانی‌ها نیز ورزشگاه آزادی را محل برگزاری مسابقات خانگی‌شان در لیگ قهرمانان آسیا معرفی کنند. در نتیجه بلافاصله پس از مسابقه نساجی و نوبهار، ورزشگاه باید برای برگزاری دیدار سپاهان و آلمالیق ازبکستان آماده شود. بر همین اساس نیز به احتمال در مسابقه امروز حاشیه‌های جالبی رقم می‌خورد که در سایر روزهای این ورزشگاه قدیمی و پرخاطره رقم نخورده است. از تخلیه فوری رختکن‌ تیم‌ها به منظور آماده شدن برای مسابقه بعدی تا هم‌نشینی هواداران دو تیم پرطرفدار شهرستانی یعنی نساجی و سپاهان.

۲ تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا امروز در ورزشگاه آزادی میزبان ۲ تیم ازبکستانی حاضر در این رقابت‌ها هستند؛ یعنی ۲ مسابقه ملی فوتبال ایران در مقابل فوتبال ازبکستان قرار است طی کمتر از چند ساعت در یک ورزشگاه برگزار شود. اتفاقی که دست‌کم بیش از ۳۰ سال است در این ورزشگاه رخ نداده و امروز در معتبرترین رقابت‌های فوتبال قاره کهن قرار است رقم بخورد. همین موضوع نیز سبب شده که در صفحه‌های هوادارای ۲ تیم ایرانی ایده‌ای برای هواداری هر ۲ تیم ایرانی توسط هواداران شکل بگیرد و این روز را با هدف اتحاد هواداران نساجی و سپاهان مقابل نمایندگان ازبکستان به عنوان روز ملی فوتبال ایران نامگذاری کنند.

نساجی ایران - نوبهار ازبکستان؛ جدال بقا در کورس صعود

هواداران نساجی که طی سال‌های اخیر بارها سفر از شهر و استان‌شان به تهران و حتی استان‌های دیگر برای هواداری از تیم‌شان را تجربه کرده‌اند، امروز نیز با خودروهای شخصی و عمومی راهی تهران شدند تا سکوهای آزادی را با پرچم تیم محبوب‌شان تسخیر کنند. باشگاه نساجی نیز روز گذشته با صدور اطلاعیه‌ای در صفحه‌های هواداری اعلام کرد که برای اعزام هواداران به تهران اتوبوس تهیه شده است.

نساجی امروز در یک روز متفاوت و با حمایت هواداران مازندرانی و اصفهانی فرصت دارد تا دست‌کم از بحران خارج شود و خود را در کورس صعود نگه دارد. رحمتی و تیمش نشان دادند که توان برد مقابل نوبهار را دارند و برای اجرایی کردن این توان بالقوه به کمی تلاش و خودباوری نیاز دارند.

در صورتی که نساجی امروز بتواند با برد از زمین خارج شود ۶ امتیازی خواهد شد و اختلاف امتیازش با نوبهار را به عدد یک می‌رساند تا ادامه مسابقات مرحله گروهی را با امید بیشتری برای صعود سپری کند. با توجه به این‌که نساجی باید مسابقه بعدی‌اش را نیز در تهران و مقابل مومبای سیتی هند برگزار کند و احتمال کسب برد مقابل این تیم نیز وجود دارد، پیروزی در مسابقه امروز می‌تواند نساجی را تا حد زیادی امیدوار کند و سرنوشت تیم دوم صعود کننده را به هفته پایانی مسابقات گره بزند که نساجی در عربستان به مصاف الهلال خواهد رفت.

نساجی امروز بر خلاف مسابقه پیشین مقابل نوبهار که با لباس سفید حاضر شده بود با پیراهن قرمز وارد زمین می‌شود و نوبهار نیز سفید می‌پوشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha