هوای مازندران در هفته جاری چگونه است

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه بارشی از چند روز گذشته، پیش‌بینی کرد که ناپایداری‌های جوی این استان تا پایان هفته تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق پیش‌بینی هواشناسی آسمان مازندران در طی امروز یکشنبه ابری و در اواخر روز با افزایش ابر و در ارتفاعات غربی استان با احتمال رگبار پراکنده باران همراه خواهد بود.

هواشناسی پیش‌بینی کرد که در روزهای دوشنبه و سه شنبه در مناطق غربی استان گاهش با بارش باران و در مناطق مرکزی و نیمه شرقی نیز بارش پراکنده باران دور از انتظار نخواهد بود.

هواشناسی برای روز چهارشنبه نیز در مناطق ساحلی و جلگه ای رگبار پراکنده باران باران و در دامنه ها و ارتفاعات نیز رگبار باران و وزش باد پیش بینی کرد.

داده های دریافتی از ایستگاه های سینوپتیک و هواشناسی مازندران نشان می دهد که از بعدازظهر جمعه تا شامگاه شنبه بیشترین میزان بارش باران با ۶۴ میلی متر در خشکه داران تنکابن به ثبت رسید و پس از آن جوربند نور با ۶۰، هلومسر آمل با ۵۸، سفیدآب تنکابن و سنگ پشته رامسر با ۵۲، گالش محله رامسر با ۵۱، سرلیماک رامسر با ۵۰ و بازیارخیل میاندرو د با ۴۷ میلی متر شاهد بیشترین میزان بارش بارنا ثبت شده در طی این مدت بودند.

کمترین میزان بارش باران ثبت شده در طی این مدت نیز در کجور با ۰.۴، رینه لاریجان آمل با ۰.۵، اندوارآمل و سیاه بیشه با ۲ و بندرامیرآباد نیز با سه میلی متر به ثبت رسیده است.

هوای مازندران در هفته جاری چگونه است

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و از بعدازظهر با افزایش ابر، وزش باد و در مناطق غربی استان با رگبار پراکنده باران، روز دوشنبه در نیمه غربی نیمه ابری گاهی ابری با رگبار پراکنده باران و وزش باد و در نیمه شرقی نیز صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و وزش باد و در روز سه‌شنبه نیز نیمه ابری تا ابری به ویژه در نیمه غربی استان با رگبار باران و وزش باد همراه خواهد بود.

شرایط جوی مازندران در روز چهارشنبه ابری، در ارتفاعات مه‌آلود، گاهی با رگبار باران، وزش باد، کاهش نسبی دما و احتمال رعد و برق همراه خواهد بود و شدت بارندگی در ارتفاعات محسوس تر است.

روز پنجشنبه نیز آسمان مازندران نیمه ابری تا ابری به ویژه در ارتفاعات استان با رگبار باران و وزش باد و در جمعه نیمه ابری به تدریج ابری همراه با بارندگی وزش باد پیش بینی شده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که بندرامیرآباد با ثبت دمای ۲۳.۲ و آلاشت با ۷.۴ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین متاطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۲۵ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته بیش از ۶ درجه افزایش نشان می دهد.

وضعیت امروز دریای خزر نیز مواج و طوفانی پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha