دستاورد سفر دور دوم دولت سیزدهم به مازندران برای رامسری‌ها چه بود

نوشهر - ایرنا - اختصاص پنج هزار میلیارد ریال از مجموع اعتبارات مصوب سفر دور دوم هیات دولت به مازندران برای طرح های رامسر از جمله دستاوردهای این دولت جهادی است که در مقایسه با دور اول سفر افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری - ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت همراه با تعدادی از اعضای هیات دولت برای دومین بار در قالب سفر استانی به دیار علویان سفر کرد.

سفر نخست آیت‌الله رئیسی به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون که علاوه بر بهره برداری چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

احمد وحیدی ‌وزیر کشور روز جمعه در حاشیه بازدید از طرح‌های پیاده‌راه ساحلی و پایانه جدید فرودگاه رامسر گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر استانی رئیس جمهور برای توسعه و پیشرفت طرح‌های رامسر در نظر گرفته شده است.

وی اظهارداشت:این شهرستان ظرفیت های خیلی خوبی دارد که مناطق گردشگری آن از جمله آنست که از آنها به بخوبی استفاده شود و فرودگاه رامسر است که ظرفیتی است که ترمینال جدید آن در حال آماده سازی است و اقدام ارزشمندی است.

وحیدی خاطرنشان کرد : بیمارستان قدمی رامسر نیاز به توسعه دارد و باید جایگزین آن درست است و آب آشامیدنی و پسماند و زباله که از جمله موضوعات این شهرستان است که در دستور کار دولت است.

وزیر کشور یادآور شد : با اعتبار در نظر گرفته به طور قطع به توسعه و پیشرفت شهرستان رامسر کمک خواهد کرد و زمینه های توسعه شهرستان فراهم است.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جمع مردم غرب مازندران در نوشهر گفت : به هیچ عنوان بی‌عدالتی و تبعیض را در استان نمی‌پسندیم، این‌که در استانی به مرکز استان توجه شود و در سایر نقاط آن استان این‌طور نباشد پسندیده نیست. همه افراد، اشخاص، شهرستان‌ها و جای‌جای استان باید به حقوق خودشان برسند.

دستاورد سفر دور دوم دولت سیزدهم به مازندران برای رامسری‌ها چه بود

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به انجام دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به مازندران، از اجرا و تکمیل برخی طرح‌های مهم و اساسی این استان خبر داد و گفت: ۱۱۷ مصوبه در این سفر برای مازندران تصویب و اعتبار مورد نیاز آن در نظر گرفته شد.

محسن منصوری اعلام کرد:همچنین تخصیص پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی راه اصلی هراز، پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان آموزشی ساری، ‌چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای تعریض و بهسازی راه اصلی کرج- چالوس (دزدبن-کلاردشت) و جاده مرزن‌آباد- کلاردشت و چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی باند و عملیات زهکشی فرودگاه ساری را به عنوان بخشی از بسته پیشنهادی مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به مازندران اعلام کرد.

وی ادامه داد: تخصیص چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به شهرهای رامسر و تنکابن، چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های تخریب و بازسازی ملی و استانی، محرومیت زدایی و مقاوم سازی مدارس ناایمن و ساماندهی مدارس الحاقی دارای رشد جمعیت دانش‌آموزی، چهار هزار میلیارد ریال برای رفع و اصلاح نقاط حادثه‌خیز استان، چهار هزار میلیارد ریال برای روکش و ایمن‌سازی راه‌های روستایی در نظر گرفته شده است.

منصوری اضافه کرد: در این دور از سفر رئیس جمهور، چهار هزار میلیارد ریال برای تکمیل تأسیسات فاضلاب شهر بابل و امیرکلا، چهار هزار میلیارد ریال برای تکمیل تأسیسات فاضلاب شهر بابلسر (ارتقای مدول اول تصفیه خانه)، ‌ چهار هزار میلیارد ریال برای تکمیل تأسیسات فاضلاب شهرهای‌ نوشهر، چالوس، نور، رویان، ایزدشهر و چهار هزار میلیارد ریال برای آبرسانی به بابل، بابلسر، فریدونکنار و شهرهای گروه الف، شهرها و روستاهای سوادکوه، سواد کوه شمالی، قائم شهر و جویبار از سد البرز (آبرسانی به فریدونکنار) در نظر گرفته شد.

دستاورد سفر دور دوم دولت سیزدهم به مازندران برای رامسری‌ها چه بود

وی گفت: اختصاص چهار هزار میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان سد گلورد، سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های نیمه تمام خیران، ‌ سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به شهرهای چالوس و نوشهر، ‌ سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای چهارخطه کردن جاده ساری-تاکام، سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای بازنگری و اجرای طرح‌های هادی روستایی و ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر، سه هزار میلیارد ریال برای روکش راه‌های شریانی استان و سه هزار میلیارد ریال برای ساماندهی پسماند آمل واقع در کاسه سد هراز در دور دوم سفر رئیس جمهور به مازندران مصوب شده است.

به گفته معاون اجرایی رئیس جمهور، سه هزار میلیارد ریال برای مرکز اصلاح نژاد مرغ لاین، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای پل‌های اسپی‌رود و سمسکنده و پل کنارگذر جنوبی بابل، ۲ هزار میلیارد ریال برای مرمت و بهسازی آب بندان‌های استان، ‌۲ هزار میلیارد ریال برای آبرسانی به تک روستاها و تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی اولویت دار و دارای تنش، ‌۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه احداث ۴۲ کیلومتر خط دو مداره ۶۳ کیلوولت پول –بلده نور و احداث پست ۲۰/۶۳ کیلوولت بلده نور به ظرفیت ۶۰ مگاوات و ۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه احداث ۱۰ کیلومتر خط دو مداره ۶۳ کیلوولت تغذیه کننده پست ۲۰/۶۳ کیلوولت گناب بابل و احداث پست ۲۰/۶۳ به ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات اختصاص یافته است.

ابراهیم شیرود عشوریان فرماندار رامسر نیز با اشاره به در نظرگرفتن پنج هزار میلیارد ریال اعتبار در دور دوم سفر استانی دولت به این شهرستان تصریح کرد : با این اعتبار طرح های مصوب پیشنهادی که زیربنایی منطقه است هزینه می شود.

وی در گفت و گو با ایرنا افزود : سفر استانی دولت به استانها پر خیرو برکت است و این شهرستان در دور دوم سفر استانی دولت به مازندران نیز از توجهات دولت بهره مند شده است.

به گفته وی تلاش می شود در اسرع وقت با اختصاص این مقدار اعتبار طرح های مربوط در رامسر اجرایی بشود.

شهرستان های رامسر، تنکابن و عباس آباد، کلاردشت، چالوس و نوشهر و نور با یک میلیون نفر جمعیت در غرب مازندران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha