۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۵
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85242337
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه نوشهر: مسوولان به تقویت زیرساختهای غرب مازندران توجه کنند

نوشهر - ایرنا - امام جمعه نوشهر گفت: غرب مازندران از جمله مناطق مهم گردشگری ایران است و مسوولان کشوری برای تقویت زیرساخت شهرستان های این منطقه باید توجه ویژه کنند.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمود مشایخ در نمازجمعه این هفته نوشهر افزود: این مناطق غرب مازندران به ویژه نوشهر در همه ایام مسافران و گردشگران فراوانی دارد و لذا لازم است مسوولان کشوری و استانی به ایاب و ذهاب جمعیت میلیونی بخش گردشگری منطقه اساسیتوجه داشته باشند.

وی اظهارداشت: نباید از بخش گردشگری فقط گرانی ، ترافیک، کمبودها در اذهان اهالی شهرستان های غرب مازندران شکل بگیرد.

وی جاده ، بیمارستان و مساله درمان و دارو، مراکز خدمات رسان و عابر بانکها را از جمله زیرساخت های منطقه برشمرد و بر ضرورت ارتقای آن از سوی نهادهای مربوط کشوری تاکید کرد.

خطیب جمعه نوشهر یادآور شد: در زمان حاضر نوشهر ۲۰۰ شهرک مسکونی و ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار واحد مسکونی دارد و این آمار مبین این است که جمعیت غیربومی یا شناور از جمعیت بومی در این شهرستان بیشتر است.

آیت الله مشایخ تصریح کرد : سووال این است آیا برای خدمات رسانی به این حمعیت ثابت و شناور به عنوان مثال یک واحد اورژانس ۱۱۵ پاسخگوست؟ و مسوولان امر باید امکاناتی که برای خدمات رسانی مطلوب به این جمعیت لازم است در نظر بگیرند تا نه مسافران و نه اهالی عذاب بکشند.

وی ضمن قدردانی از تلاش های نیروهای آتش نشانان در شهرستان بر ضرورت افزایش ایستگاه های آتش نشانی و تربیت نیروی کارآمد تاکید کرد و افزود : برآیندها نشان می دهد که امکانات آتش نشانی در این شهرستان کافی نیست.

وی در بخش دیگری بندر نوشهر را ظرفیتی مهم اقتصادی غرب مازندران اعلام کرد و گفت : این بندر مهمترین منبع اقتصادی شهرستان های غرب مازندران است که حق است مسوولان استانی به این پایگاه اقتصادی توجه ویژه کنند تا مردم منطقه رونق آن را شاهد باشند چرا که حفظ و تجهیز و تقویت بندر مایه آرامش مردم منطقه است.

امام جمعه نوشهر با اشاره به هشتم مهر روز جهانی دریانوردی گفت : اقتدار نیروی دریایی برای امنیت کشور بسیار مهم و ما در نوشهر هم بندر و هم نیروی دریایی داریم و دریانوردی ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی در آب های جهان امنیت و افتخار بی سابقه در تاریخ دریانوردی ایران ایجاد کرده است.

آیت الله مشایخ با اشاره به خبر خنثی سازی ۳۰ انفجار در تهران و انهدام شبکه های تروریست ها در استان های کشور و قدردانی از تلاش های ماموران امنیتی و انتظامی یادآور شد: امروز دشمن امنیت جمهوری اسلامی را نشانه گرفته لذا بیداری بیش از پیش مردم و به خصوص ماموران امنیتی و انتظامی ضرورت است.

وی در خطبه اول به هفته وحدت اشاره کرد و گفت : مصلحت جهان اسلام در این است که با هم اتحاد و وحدت داشته باشند و در اسلام ملی گرایی، طایفه بازی، قومیت گرایی و نژاد پرستی محکوم بوده و امروز باید وحدت سرلوحه همه کارها باشد چون وحدت امر ضروری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha