۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۳
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85239545
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۲ هزار و ۹۹۶ واحد خون در لرستان اهدا شد

۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۳
کد خبر: 85239545
۳۲ هزار و ۹۹۶ واحد خون در لرستان اهدا شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: ۲۴ هزار و ۳۸۸ واحد خون طی نیمه نخست پارسال در استان اهدا شد که این رقم امسال به ۳۲ هزار و ۹۹۶ واحد افزایش یافته است.

"علی سوری" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۳۹ هزار و ۳۲۳ نفر طی ۶ ماهه نخست امسال به پایگاه های انتقال خون استان مراجعه کردند که نسبت به تعداد ۲۸ هزار و ۹۸۸ نفر سال گذشته، ۳۵ و ۲ دهم درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: همچنین باتوجه به اطلاع رسانی‌ و ترویج فرهنگ اهدای خون در ایام محرم و صفر امسال، ۸۴۸ نفر از بانوان لرستان برای اهدای خون مراجعه کردند و در پویش "نذر خون" ماه های محرم و صفر نیز ۱۱ هزار و ۷۱۶ مورد خونگیری انجام شد که نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشت.

سوری با اشاره به اهداکنندگان مستمر در لرستان طی ایام محرم و صفر، تصریح کرد: سال گذشته در ایام محرم و صفر تعداد سه هزار و ۹۵۹ اهداکننده مستمر داشتیم که امسال در همین ایام، خونگیری از پنج هزار و ۱۵۳ اهدا کننده مستمر به ثبت رسید.

مدیرکل انتقال خون لرستان با اشاره به رشد چشمگیر اهداکنندگان مستمر خون در استان عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد اهداکنندگان مستمر خون به ۱۷ هزار و ۱۶۷ نفر افزایش یافته در حالی که پارسال تعداد این افراد ۱۱ هزار و ۸۹۳ نفر بود.

سوری با بیان اینکه امسال ۲ هزار و ۱۵۳ اهداکننده اولی خون در ایام محرم و صفر به پایگاه های استان مراجعه کردند افزود: همچنین در ۶ ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۹۰۴ نفر از بانوان لرستان در امر خداپسندانه اهدای خون مشارکت داشتند در حالی که پارسال در همین بازه زمانی ۲ هزار و ۲۸۰ نفر از بانوان اهدای خون داشتند.

وی با اشاره به اینکه در فصل سرما تعداد مراجعه‌کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون استان کاهش می یابد ادامه داد: با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی مستمر است و به فصل خاصی از سال محدود نمی‌شود، از مردم نوع دوست لرستان به ویژه اهدا کنندگان مستمر تقاضا می‌شود برای تامین نیازهای این بخش، انتقال خون را تنها نگذارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha