هفت هزار اهدای خون روزانه در کشور انجام می شود

خرم آباد - ایرنا - معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون ایران گفت: هفت هزار اهدای خون روزانه در کشور انجام و جان افراد بسیاری نجات داده می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "عباداله سالک مقدم" روز پنجشنبه در مراسم افتتاح مرکز فرآوری پایگاه انتقال خون شهید "لشنی" دورود اظهار کرد: ایران از دیدگاه سازمان جهانی بهداشت به عنوان کشوری شناخته می شود که از نظر امنیت خونی در رده کشورهای با درآمد بالاست.

وی بیان کرد: کشور ما با تحریم های ظالمانه روبرو است، اما تلاش انتقال خون بر حذف این تحریم ها بوده است، ضمن اینکه اهداکنندگان با حس بشردوستانه از جان خود مایه می گذارند تا بتوانیم با همت و تلاش مضاعف واسط خوبی برای فرآوری خون باشیم.

معاون سازمان انتقال خون با بیان اینکه هر خون اهدایی جان سه نفر را نجات می دهد، عنوان کرد: سال گذشته ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار اهدای خون در سطح کشور صورت گرفت که در این راستا جان انسان های زیادی نجات یافته است.

سالک مقدم با اشاره به اضافه شدن آزمایشات مختلف در سال های اخیر برای امنیت و ایمنی خون افزود: اکنون شبکه انتقال خون کشور در حال تکمیل است و در این زمینه کارهای ارزشمندی صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: با افتتاح مرکز فرآورده در دورود، خون اهدایی فرآورده و به مراکز نیازمند خون ارسال می شود، در حالیکه سابق بر این به استان یا شهرستان های دارای فرآوری ارسال می شد.

مدیرکل بازرسی انتقال خون ایران نیز گفت: انتقال خون لرستان سه مرکز اهدای خون داشت، اما اکنون همه شهرستان های آن دارای مرکز هستند و شهرستان های کوهدشت و دورود با توجه به جمعیت مجهز به مرکز فرآوری خون شدند.

"محمد عاقل" افزود: استان لرستان بیشترین اهداکنندگان خون را در کشور به خود اختصاص داده است و بانوان لرستان رتبه برتر کشور را در اهدای خون دارند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: امیدواریم زمین مناسبی در شهرستان پیدا شود تا پایگاه انتقال خون دورود نیز ساخته شود و انتظار می رود شهروندان با اهدای خون این مرکز را تقویت کنند.

هفت هزار اهدای خون روزانه در کشور انجام می شود

"حسین گودرزی" افزود: شهرستان دورود تا پیش از این مرکز فرآوری و انبار نگهداری نداشت و از خرم آباد و بروجرد خون وارد می کرد، اما اکنون این امکان برای شهرستان فراهم شده و چنانچه خون گیری در حد مطلوب وجود داشته باشد، می توان به مناطق مختلف کشور خون ارسال کرد.

رییس شبکه بهداشت و درمان دورود نیز افزود: این شبکه برای تامین سلامت مردم و افزایش خون دهی، اقدام به ایجاد یک پایگاه موقت انتقال خون در شهر ۲۰۰ هزار نفری دورود کرد.

توران چگنی گفت: در حال حاضر سه کارشناس علوم آزمایشگاهی در این مرکز در حال فعالیت هستند و با توجه به راه اندازی مرکز فرآوری در این شهرستان ضروری است نیروهای مورد نیاز به شکل استخدامی جذب شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha