تجهیزات تست‌های غربالگری در لرستان با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال خریداری شد

خرم آباد- ایرنا- مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز تست‌های غربالگری، اچ آی وی و هپاتیت با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال خریداری و اکنون این تست ها در استان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "علی سوری" روز سه شنبه در آیین افتتاح مرکز فرآوری پایگاه "شهدای محبین" کوهدشت اظهار کرد: تا سال ۱۴۰۰ تنها در سه شهرستان استان، پایگاه انتقال خون وجود داشت، اما در سال ۱۴۰۰ با یک حرکت جهادی، وعده عدالت در دسترسی به مراکز سلامت در دستور کار قرار داده شد و امروز ۱۲ مرکز در ۱۰ شهرستان راه اندازی شده است که وظیفه خون گیری و اهدای خون از مردم استان را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه با راه اندازی این مراکز، مردم نگرانی رفت و آمد برای اهدای خون را ندارند، عنوان کرد: مرکز فرآوری خون شهرستان کوهدشت، خون های اهدایی را به سه فرآورده اصلی خونی تبدیل می کند.

مدیرکل انتقال خون لرستان بیان کرد: قبل از راه اندازی این مرکز، بیماران تصادفی و زخمی کوهدشت برای تامین خون با مشکل مواجه بودند و چون این شهرستان در مسیر کریدور جاده اربعین قرار دارد ، با مواردی زیادی از این قبیل مواجه است.

سوری تاکید کرد: با افتتاح این مرکز علاوه بر تامین خون و فرآورده‌های خونی، شهرستان کوهدشت می تواند شهرستان های رومشکان و پلدختر و در صورت نیاز استان های همجوار را هم پوشش دهد.

تجهیزات تست‌های غربالگری در لرستان با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال خریداری شد

وی با بیان اینکه طی امسال مرکز فرآوری شهرستان دورود هم راه اندازی می شود، تصریح کرد: در کیت انتقال خون قسمتی برای آزمایش های غربالگری و تست های اچ آی وی، هپاتیت B و C وجود دارد که این نمونه ها تا همین امسال به استان کرمانشاه فرستاده و در آنجا تست های غربالگری انجام می شد، اما در شهریورماه تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز آزمایشگاه با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال وارد و اکنون در استان این تست ها انجام می شود.

وی افزود: این اقدام از ایاب و ذهاب مردم جلوگیری و در موارد اورژانسی که بیماران به پلاکت نیاز داشته باشند، ظرف یک الی ۲ ساعت در استان نیازشان برطرف می شود.

دوم تا هشتم شهریورماه به مناسبت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر هفته دولت نامگذاری شده که امسال در این هفته بهره برداری از یک هزار طرح عمرانی، تولیدی، اقتصادی و خدماتی به ارزش بیش از ۱۰۸ هزار میلیارد ریال در لرستان انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha