۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۴۶
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85220329
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ هیات مذهبی خراسان‌شمالی با پای پیاده راهی مشهد مقدس می شوند

بجنورد- ایرنا- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ۱۰۰ هیات مذهبی استان همزمان با روز اربعین در قالب کاروان‌های پیاده راهی مشهد مقدس می شوند.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در هر کاروان پیاده یک روحانی و مبلغ حضور دارند تا به بیان احکام شرعی، تبیین مسایل معرفتی و اعتقادی با محوریت سیره زندگی امام رضا(ع) بپردازند.

وی افزود: جدای از ارایه خدمات مساجد بین راهی به هیات های مذهبی، ایستگاه های بین راهی نیز در شهرستان های بجنورد، شیروان و فاروج به صورت ثابت و سیار برای پذیرایی از زائران در طول مسیر پیش بینی شده است.

حجت الاسلام هدایتی تصریح کرد: برخی از هیات های مذهبی حرکت خود به سمت مشهد مقدس را از روزهای گذشته آغاز کرده‌اند ولی مراسم رسمی این حرکت معنوی همزمان با روز اربعین است.

وی با بیان اینکه بیشتر افراد این هیات های مذهبی را جوانان تشکیل می دهند، گفت: هیات های مذهبی قطب های فرهنگی دینی و سنگرهای دفاع از حریم اهل بیت (ع) هستند.

در خراسان شمالی هزار و ۴۰۰ هیات مذهبی شناسایی شده که از این تعداد نام ۸۰۰ هیات در سامانه طوبی به ثبت رسیده است.

در میان نقل قول های گوناگون درباره روز، ماه و سال شهادت امام رضا(ع)، مشهورتر آن است که آن حضرت در روز جمعه آخر ماه صفر سال ۲۰۳ هجری قمری به شهادت رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha