سلام دوباره مازندران به هوای گرم

۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳
کد خبر: 85219025
سلام دوباره مازندران به هوای گرم

ساری- ایرنا- هواشناسی مازندران با اشاره به استقرار سامانه پایدار جوی در چند روز آینده، پیش‌بینی کرد که هوای گرم تاپایان هفته جاری در این استان تداوم داشته باشد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، هواشناسی پیش‌بینی کرد که آسمان مازندران از امروز تا آخر هفته جاری صاف تا نیمه ابری و با تداوم هوای گرم همراه باشد و در ساعات بعدازظهر در مناطق غربی بویژه در ارتفاعات افزایش ابرناکی آسمان و احتمال رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد که با تداوم هوای گرم در چند روز آینده میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۳۲ تا ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز با چند درجه افزایش در روز چهارشنبه به ۳۳ تا ۳۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر برسد.

میانگین دمای هوا در مناطق غرب مازندران نیز از ۲۹ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با چند درجه افزایش در روز چهارشنبه به ۲۷ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر افزایش می‌یابد. در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز میانگین دمای هوا از ۲۵ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز، با چند درجه افزایش در روز چهارشنبه بین ۲۷ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

هوای مازندران باردیگر خرماپزان می‌شود؟

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر و شب با افزایش ابر در مناطق غربی و ارتفاعات با رگبار پراکنده و وزش باد با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۹ تا ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز دوشنبه صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۳۰ تا ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و از روز سه شنبه تا روز پنجشنبه را نیز صاف تا قسمتی ابری با افزایش نسبی دما با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۳۱ تا ۳۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر همراه خواهد بود.

شرایط جوی مازندران در اخرین روز هفته جاری جمعه نیز نیمه ابری بتدریج ابری با کاهش دما، وزش باد و رگبار و رعد و برق پراکنده با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۸ تا ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی شده است.

وضعیت دریای خزر در روز جاری نیز با باد ضعیف و موج کوتاه پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha