۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۲۹
کد خبر: 85192851
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جولان گرما و تشنگی در مازندران

۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۲۹
کد خبر: 85192851
جولان گرما و تشنگی در مازندران

ساری- ایرنا- هواشناسی مازندران با اشاره به استقرار سامانه پایدار جوی، پیش‌بینی کرد که هوای گرم و شرجی از امروز سه‌شنبه تا پایان هفته جاری در این استان ماندگار باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی پیش‌بینی کرد که آسمان مازندران تا پایان هفته صاف تا نیمه ابری و با افزایش تدریجی دما همراه باشد و در طی این مدت با شکل گیری ناپایداری موقت در برخی نقاط افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.

طبق پیش‌بینی هواشناسی از امروز سه‌شنبه تا روز چهارشنبه با عبور موج از دامنه‌های جنوبی البرز بویژه در ساعات بعدازظهر در دامنه‌ها و ارتفاعات استان شاهد افزایش ابر، رگبار و رعد و برق خواهیم بود که بارشها در طی امروز از شدت بیشتری برخوردار است.

هواشناسی همچنین در چند روز گذشته نیز با صدور هشدار سطح نارنجی، نسبت به احتمال جاری شدن روان‌آب، سیلاب محلی و نقطه‌ای، رانش زمین و خطر ریزش سنگ در محورهای کوهستانی این استان طی امروز و فردا بویژه در ارتفاعات هشدار داد و به شهروندان توصیه کرد که در طی این مدت از اتراق کردن در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری و به هنگام عبور از محورهای کوهستانی نیز جوانب احتیاط را نیز در نظر بگیرند.

با گرم‌ترشدن هوا در چند روز آینده و مطابق جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۳۵ تا ۳۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز با چند درجه افزایش در روز جمعه بین ۳۷ تا ۳۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

جولان گرما و تشنگی در مازندران

میانگین دمای هوا در مناطق غرب مازندران از امروز سه‌شنبه تا پایان هفته جاری بین ۳۱ تا ۳۲ و در مناطق کوهستانی و ارتقفاعات نیز از ۲۳ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز، در پایان هفته جاری جمعه به ۲۷ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، در مناطق ساحلی و جلگه ای صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده باراتن و در دامنه ها و ارتفاعات نیمه ابری بتدریج ابری، کاهش نسبی دما، رگبار و رعد و برق و وزش باد با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۳۲ تا ۳۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی کرده است.

شرایط جوی مازندران در روز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعد از ظهر با افزایش ابر در ارتفاعات همراه با رگبار پراکنده و وزش باد با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۳۳ تا ۳۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و از روز پنجشنبه تا روز دوشنبه هفته آینده نیز صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش تدریجی و محسوس دما با بیشینه دما در مناطق غربی تا ۳۴ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز تا ۳۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که بندرامیرآباد با ثبت دمای ۳۶.۶ و کلاردشت با ۲۶.۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین به ۳۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییر محسوسی نخواهد داشت.

وضعیت دریای خزر نیز در روز جاری با باد ضعیف و موج کوتاه پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha