بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در مازندران پرداخت شد

ساری - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران گفت: ۱۰ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی در ۲ سال گذشته با اراده دولت در مازندران پرداخت شد.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایرنا از روابط عمومی استانداری مازندران، حسن خیریانپور در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مازندران با بیان این که، پرداخت این میزان تسهیلات قرض الحسنه برای ۱۲ هزار و ۴۲۷ نفر شغل ایجاد شد، ادامه داد: این میزان تسهیلات قرض الحسنه از محل جزء (۲) بند ب تبصره ۱۶ به تعداد ۹ هزار و ۷۷۹ نفر پرداخت شد.

وی، از همکاری و پیگیری های فرمانداران استان مازندران در این راستا تقدیر کرد و اظهار داشت: در پرداخت این تسهیلات تعداد ۱۸ بانک عامل و تعداد هشت دستگاه اجرایی استانی همراهی کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را به عنوان بازوی توانمند برای کمک به رفع موانع پیش روی کسب وکارها نام برد و گفت: اعضای این کارگروه می توانند موانع را شناسایی و مطرح کنند تا در قالب لایحه از طریق دولت و طرح از طریق مجلس ارائه شود.

وی به وجود برخی بخشنامه های مزاحم و رویه های غلطی اشاره و خاطرنشان کرد: این موارد نیز باید شناسایی و رفع شود تا رشد اقتصادی مورد نظر که با رشد سرمایه گذاری و ارتقای بهره وری رقم می خورد محقق شود.

بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در مازندران پرداخت شد

خیریانپور گفت: سرمایه گذاران زیادی به مازندران می آیند که در فرایند انجام کارها در دستگاههای دولتی و کمیسیون ها فعالیت کار متوقف می شود که برخی از این سرمایه گذاری ها کلان پنج تا ۱۰ هزار میلیارد تومانی است که استان برای رشد اقتصادی به اجرای آنها نیاز دارد.

وی از بخش خصوصی خواست تا موانع پیش رو سرمایه گذاران را به بخش دولتی ارائه کنند و افزود: ارائه و طرح به‌موقع مشکلات می تواند در انجام اقدامات بموقع برای گره گشایی تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایرنا، مازندران با ۲۲ شهرستان، ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی و ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی دارد. حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند و از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند. بیشترین سهم واحدهای صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل است که حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال دارد. ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند.
مازندران در حوزه اشتغال واحدهای صنعتی با استقرار چهار درصد واحدهای صنعتی کشور در این استان یازدهمین استان کشور است و ۳.۸ درصد اشتغال صنعتی را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha