طرح تکمیل آبرسانی شهر ساری از سد شهید رجایی به مرحله اجرا رسید

ساری- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران گفت: طرح مهم تکمیل آبرسانی به شهر ساری از سد شهید رجایی با دریافت مجوزهای لازم به مرحله اجرا رسیده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران، حیدر داوودیان با اشاره به بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آب آشامیدنی ساری در دهه فجر ۱۳۹۸ اظهار کرد: توان تاسیسات تصفیه‌خانه شهر ساری که طی چهار سال گذشته آب مخزن سد شهید رجایی را پس از سالمسازی و تصفیه وارد شبکه آب آشامیدنی ساری می‌کند، یکهزارو ۵۰۰ لیتر در ثانیه است که در حال حاضر توان انتقال یک‌هزار لیتر در ثانیه توسط خط انتقال وجود دارد.

وی توضیح داد : با اجرای طرح تکمیل آبرسانی به شهر ساری از سد شهید رجایی، توان انتقال آب تصفیه شده از این زیرساخت به شبکه توزیع شهر ساری ۵۰۰ لیتر در ثانیه افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: آب مخزن سد شهید رجایی از طریق یک خط انتقال ۲۵ کیلومتری ابتدا به تصفیه‌خانه مدرن شهر ساری می‌رسد و پس از تصفیه با خط انتقال ۹ کیلومتری وارد مخزن بزرگ باغ‌کرمانی ساری می‌شود.

طرح تکمیل آبرسانی شهر ساری از سد شهید رجایی به مرحله اجرا رسید

داوودیان اظهار کرد: برای انتقال کل یک هزارو ۵۰۰ لیتر آب در ثانیه به شبکه توزیع مرکز استان نیازمند اجرای خط انتقال یک کیلومتر از باغ‌کرمانی تا ابتدای شبکه هستیم که پس از پیگیری‌های فراوان برای دریافت مجوزهای لازم، خوشبختانه این پروژه اکنون با انتخاب پیمانکار به مرحله اجرایی رسیده و قرار است ماه آینده با حضور استاندار محترم کلنگ آغاز عملیات اجرایی این پروژه مهم آبرسانی استان به زمین زده شود.

وی درباره مدت و اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح گفت: این پروژه دارای ردیف اعتبار ملی است و برای اجرای آن یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده که در صورت تامین اعتبار طبق زمان‌بندی در ۹ ماه اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران تصریح کرد: با اجرای این خط انتقال سه کیلومتری، امکان انتقال کامل ظرفیت تصفیه‌خانه به شبکه شهر ساری فراهم می‌شود که کمک بسیار زیادی به رفع تنش آبی کمبود آب در پیک مصرف خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha