پلیس اقتصادی مرز پرویزخان نقش مهمی در مقابله با قاچاق کالا دارد

قصرشیرین- ایرنا- مدیرکل گمرک پرویزخان با تاکید بر اینکه حضور پلیس اقتصادی در مرزها و به خصوص این گذرگاه رسمی نقش مهمی در مقابله با قاچاق کالا دارد، گفت: تجهیز و تقویت این نیروهای خدوم کمک شایانی به استحکام مرز می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «قاسم مطلبی» در آیین تودیع و معارفه رؤسای پلیس اقتصادی مرز رسمی پرویزخان، با اشاره به اهمیت راهبردی این گذرگاه، افزود: گمرک رسمی به عنوان مرزبان اقتصادی کشور با تعامل سایر ادارات مرزها همواره تلاش می‌کنند تا سیاست‌های کشور به خوبی اجرا و مبارزه با قاچاق کالا و ارز با توان بیشتری انجام شود.

وی اظهار کرد: اگر ادارات اجرایی همجوار گمرک در مرزها تعامل خوبی داشته باشند و مشکلات و موانع صادرات کالا و مبادلات تجاری برطرف شود گمرک بهتر می‌تواند به رسالت اقتصادی خود و توسعه صادرات فعالیت کند.

مدیرکل گمرک پرویزخان در ادامه گفت: این گذرگاه به عنوان یکی از مرزهای مهم صادراتی به کشور عراق و حجم زیاد تردد کامیون و ترانزیت سوخت طبیعتا با مشکلات خاصی مواجه است و پلیس اقتصادی می‌تواند نقشی اثرگذار در حل آنها داشته باشد.

وی گفت: میزان پرونده‌های مکشوفات و قاچاق کشف شده در مرز رسمی پرویرخان که منجر به صدور رای شده گواه تعامل خوب گمرک و پلیس اقتصادی در این مرز است.

مطلبی در ادامه تصریح کرد : گمرک پرویزخان در میان پنج مرز صادراتی استان کرمانشاه رتبه نخست و سهم ۳۶ درصدی از مجموع صادرات استان کرمانشاه به عراق را دارد.

وی اضافه کرد: ارزش کالاهای صادراتی گمرک پرویزخان در سه ماه نخست سال جاری بیش از ۲۵۸ میلیون و ۱۴۰هزار دلار به ارزش وزنی ۶۵۸ تن است.

در پایان این مراسم از خدمات سرهنگ «علی باوندپور» فرمانده سابق پلیس اقتصادی مرز پرویزخان تجلیل و سرهنگ «منوچهر نیکو آیین» به عنوان فرمانده جدید پلیس اقتصادی این گذرگاه رسمی منصوب شد.

پلیس اقتصادی مرز پرویزخان نقش مهمی در مقابله با قاچاق کالا دارد

کرمانشاه ۲ مرز رسمی و ۵ بازارچه مرزی دارد

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha