۹۸۰ معلم ورزشی در مدارس استان کرمانشاه فعالیت دارند

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از تدریس ۹۸۰ معلم ورزشی در مدارس استان خبر داد و گفت: بیشتر این معلمان مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترای تربیت بدنی دارند که در آموزش مهارت‌های ورزشی و تربیت بدنی می‌‎توانند نقش بسزائی داشته باشند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا؛ «سلمان محمدی» در همایش از تجلیل معلمان موثر درس تربیت بدنی استان کرمانشاه؛ اجرای مطلوب درس تربیت بدنی را منوط به چهار عامل فضا، تجهیزات، نیروی انسانی و برنامه دانست و افزود: در بحث فضای ورزشی در مدارس کرمانشاه کارهای بزرگی شده؛ به نحوی که سرانه فضای ورزشی رو باز و سرپوشیده آموزش و پرورش در استان از ۳۶ صدم متر مربع در سال گذشته به ۴۳ صدم متر مربع رسیده است.

محمدی بیان داشت: از سال گذشته احداث ۵۳ سالن ورزشی، چمن مصنوعی و کلاس درس تربیت بدنی در سطح تمام مناطق آموزش و پرورش استان کرمانشاه شروع شده؛ که بزودی بیشتر این پروژه ها به بهره برداری خواهد رسید.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان این‌که هیچ چیز به اندازه سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان اهمیت ندارد، گفت: سه درس ورزش، هنر و انشا مغفول مانده‌اند و به آن‌ها توجهی نشده که برای پرورش انسان های موفق باید به این سه درس توجه جدی داشته باشیم که معلمین درس تربیت بدنی باید در زنگ ورزش شور و نشاط را به بالاترین مرحله عمل برسانند.

۲۲ میلیارد تومان برای حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش کرمانشاه پیش بینی شده است

محمدی در ادامه یکی از برنامه های مهم آموزش و پرورش کرمانشاه را افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس استان اعلام کرد و گفت: سال گذشته ۲۲ میلیارد تومان اعتبار برای بخش تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اختصاص یافت و امسال نیز به همین میزان اعتبار برای استان در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با بیان این‌که آموزش و پرورش استان کرمانشاه حدود هزار و ۱۰۰ نیروی انسانی در حوزه تربیت بدنی دارد، گفت: ۹۸۰ معلم تربیت بدنی در مدارس داریم که همگی آن‌ها متخصص حوزه ورزشی بوده و مدرک کارشناسی ارشد و دکتری دارند.

محمدی در پایان همچنین یادآور شد: حدود ۱۲۰ همکار فرهنگی مسئولیت سرپرستی سالن‌های ورزشی آموزش و پرورش در استان را عهده دارند.

در حال حاضر ۲۶ هزار معلم در چهار هزار مدرسه با ۱۵ هزار کلاس در حال تدریس ۳۷۰ هزار دانش آموز استان کرمانشاه هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha