درس تربیت بدنی امسال در مدارس کرمانشاه ویژه‌ پیگیری می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت اجرای سند تحول بنیادین مبنی بر تربیت چند ساحتی دانش آموزان، گفت: یکی از محورهای مهم این سند؛ تربیت ساحت‌زیستی و بدنی است که امسال در مدارس استان کرمانشاه با توجه ویژه‌ای پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «سلمان محمدی» روز چهارشنبه در حاشیه نشست تربیت مدرسان درس تربیت بدنی ۶ استان؛ کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان و همدان که در سرسرای کانون پرورش فکری شهر کرمانشاه برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: ۱۸۰ نفر سرگروه کارشناس این ۶ استان به مدت چهار روز در کرمانشاه در راستای توانمندسازی مدرسان تربیت بدنی مدارس دوره و آموزش می بینند.

وی گفت: هدف این نشست؛ توانمندسازی نیروی انسانی برای اجرای بهتر ساحت تربیت زیستی و بدنی دانش آموزان در سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

محمدی تاکید کرد ایجاد نشاط، شادابی و سلامت دانش آموزان از مهمترین اهداف برگزاری این دوره است و در این راستای یک نهضت ملی توانمندسازی در سطح کشور برای تربیت مدرسان تربیت بدنی راه اندازی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود از تدریس نزدیک به هزار معلم ورزشی در مدارس استان خبر داد و گفت: بیشتر این معلمان مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترای تربیت بدنی دارند که در آموزش مهارت‌های ورزشی و تربیت بدنی می‌‎توانند نقش بسزائی داشته باشند.

محمدی در ادامه میانگین فضای ورزشی مدارس استان کرمانشاه را ۴۲ صدم متر مربع به ازای هر دانش‌آموز عنوان کرد که یک صدم از میانگین کشوری بیشتر است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت؛ ۳۷۰ هزار دانش آموز دارد که نصف بیشتر از آنها در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha