پایگاه قهرمانی کرمانشاه آماده استعدادیابی کودکان و نوجوانان است

کرمانشاه- ایرنا- مدیر پایگاه قهرمانی استان کرمانشاه با اشاره به وجود کارشناسان متخصص تربیت بدنی، وسایل مجهز ورزشی و نرم افزار پیکرسنجی این پایگاه؛ از خانواده‌ها خواست برای کشف استعداد قهرمانی فرزندان خود در رشته‌های ورزشی به پایگاه قهرمانی کرمانشاه مراجعه کنند.

«پیمان رفعتی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در پایگاه قهرمانی کرمانشاه این ظرفیت و پتانسیل عالی وجود دارد که استعداد بدنی کودکان و نوجوانان توسط کارشناسان متخصص تربیت بدنی با دستگاه های نرم افزاری و سخت افزاری برای قهرمانی در رشته های ورزشی با گرفتن تست های مختلف کشف شود.

وی همچنین به حضور مشاوران متخصص و قهرمانان جهان و بین المللی استان در پایگاه قهرمانی اشاره کرد و گفت: این مرکز می تواند بهترین مسیر قهرمان شدن را به خانواده و فرزندان آنها نشان دهد تا در آینده ورزشی عملکرد موفقیت آمیزتری داشته باشند.

پایگاه قهرمانی کرمانشاه آماده استعدادیابی کودکان و نوجوانان است

رفعتی همچنین با اشاره به داشتن نرم افزار پیکرسنجی پایگاه قهرمانی کرمانشاه گفت: این دستگاه قابلیت این را دارد که اطلاعات دقیق از وضعیت بافت های بدنی از نظر پروتئین، چربی و مایعات، ساختار فیزیکی و اسکلت بندی فرزندان را به خانواده‌ها بدهد تا با توجه به آن رشته ورزشی را انتخاب کنند که شانس موفقیت بیشتری در آن داشته باشند.

وی داشتن مشاوران باتجربه را از مهمترین مزیت های پایگاه قهرمانی کرمانشاه نسبت به جاهای دیگر دانست و گفت: این افراد علاوه بر تجربه در مسابقات جهانی و بین المللی و تخصص در رشته تربیت بدنی؛ اطلاعات دقیقی از شرایط و امکانات ورزشی استان برای ارایه بهترین راهکارها در پرورش یک قهرمان به خانواده ها دارند.

برای کشف استعدادهای ورزشی دانش آموزان استان با آموزش و پرورش تفاهم نامه امضا کردیم

مدیر پایگاه قهرمانی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود؛ به تفاهم نامه این پایگاه با آموزش و پرورش استان کرمانشاه در راستای کشف استعدادهای ورزشی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: هدف از این تفاهم نامه که اکنون به همه نواحی آموزش و پرورش ابلاغ شده؛ معرفی دانش آموزان مدارس برای کشف استعدادهای ورزشی آنها به پایگاه قهرمانی و آشنایی آنان با این پایگاه قهرمانی است.

پایگاه قهرمانی کرمانشاه آماده استعدادیابی کودکان و نوجوانان است

رفعتی افزود: هدف نهایی این طرح کشف استعدادهای ورزشی همه دانش آموزان دختر و پسر استان است و طی برنامه ریزی هایی مقرر شده روزهای فرد دانش آموزان دختر و روزهای زوج پسران برای استعدادیابی ورزشی به پایگاه قهرمانی مراجعه کنند.

رفعتی پیش بینی کرد طبق این تفاهم نامه که در مرحله اول فقط برای دانش آموزان کلانشهر کرمانشاه اجرا می شود نزدیک به هزار دانش آموز استعدادیابی شود.

وی اضافه کرد: اگر فقط ۱۰ درصد این دانش آموزان در مسیر درست ورزشی هدایت شوند؛ در سال‌های آینده حدود ۱۰۰ ورزشکار حرفه ای خواهیم داشت و مطمئنا اگر دانش آموزان بیشتر استعدادیابی شوند درصد قهرمانان آینده استان خیلی زیادتر خواهند شد.

رفعتی در ادامه هزینه استعدادیابی ورزشی در بخش خصوصی را بیش از ۲۰۰ هزار تومان دانست و گفت: این در حالی است هزینه تست های ورزشی و مشاوره دادن در پایگاه قهرمانی یک سوم بخش های خصوصی است و برای معرفی شدگان آموزش و پرورش تخفیف فوق العاده ویژه لحاظ خواهد شد.

پایگاه قهرمانی کرمانشاه از نظر فضا و تجهیزات ورزشی در حد تمرینات تیم ملی است

مدیر پایگاه قهرمانی ورزشی استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود همچنین به امکانات ورزشی مانند سالن اختصاصی مجهز به دستگاه های ورزشی این پایگاه اشاره کرد و بیان داشت: پایگاه قهرمانی کرمانشاه از نظر سالن و تجهیزات و وسایل در حد تمرینات و تست های ورزشی تیم های ملی است.

پایگاه قهرمانی کرمانشاه آماده استعدادیابی کودکان و نوجوانان است

رفعتی در ادامه از مهمترین وظایف پایگاه های قهرمانی را فراهم کردن شرایط برای ورزش و تمرین قهرمانان و تیم های استان در همه جوانب در کنار استعدادیابی ورزشی کودکان و نوجوانان اعلام کرد.

وی همچنین در این راستا از مهمترین برنامه ها پایگاه های قهرمانی کرمانشاه را نهایت استفاده استعدادهای ورزشی و قهرمانان استان از امکانات و وسایل ورزشی پایگاه های قهرمانی تحت نظر کارشناسان مجرب و با تجربه تربیت بدنی این پایگاه عنوان کرد.

رفعتی گفت: یکی از مشکلات که بارها در گذشته از برخی ورزشکاران و قهرمانان شنیده‌ایم این بوده که جایی برای ورزش و تمرین حرفه ای ندارند و در به در دنبال نامه از اداره کل ورزش و جوانان بودند که جایی با هزینه کمتری برای تمرین پیدا کنند، اما الان تمام این امکانات در یک جا متمرکز شده و در اختیار آنها قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha