فرمانده سپاه اردستان:آزادی خرمشهر یادآور مقاومت ملت ایران است

کاشان - ایرنا - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اردستان گفت:آزادی خرمشهر یادآور دلاور مردی و ایثار شهیدان، استقامت و پایداری ملت ایران است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ روح‌الله صنعتکار شامگاه چهارشنبه در آیین گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر در پارک شهدای گمنام شهرداری اردستان افزود: شجاعت و شهامت فرماندهان و ازخودگذشتگی رزمندگان اسلام و اوج خداباوری و خلوص امام شهیدان خمینی‌کبیر(ره) زمینه ساز آزادی خرمشهر شد.
وی اظهار کرد:در این روز بود که مردم شریف ایران به‌ویژه مردم خداجو و شهید پرور شهرستان اردستان حماسه آزادسازی خرمشهر را پس از یک سال و نیم اشغالگری و جنایت‌ آفرینی ارتش بعثی صهیونیستی صدام و متحدان منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای آن در سال ۱۳۶۱ درعملیات غرورآفرین و حیرت‌انگیز بیت‌المقدس رقم زدند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردستان بیان کرد: این پیروزی از دستاوردهای راهبردی و تعیین‌کننده دفاع مقدس و نقطه عطف تاریخی درمرحله نوین جنگ و معادلات دفاعی کشورمحسوب می‌شود.
سرهنگ صنعتکار اظهار کرد: مقاومت آگاهانه و مومنانه رزمندگان اسلام درآزادسازی خرمشهر با اتکا به قرآن و با تبعیت محض از امام راحل که فرمودند، "خرمشهر راخدا آزاد کرد" باعث تغییرات راهبردی در موازنه قدرت در جغرافیای سیاسی وامنیتی غرب آسیا شد.
وی گفت: عملیات بیت‌المقدس موجب شد تا کشورهای عرب منطقه به تقویت مالی و نظامی عراق مبادرت ورزند و طی این عملیات حدود ۱۹ هزار نفر از نیروهای ارتش عراق به اسارت ایرانیان درآمدند و ۱۶ هزار نفر از عراقی‌ها نیز کشته یا زخمی شدند
به گزارش ایرنا ، در بیت المقدس شهرستان اردستان ۶۱‌ شهید تقدیم‌ اسلام کرد و در ۱۱ خرداد ۱۳۶۱ پیکر ۴۵ شهید در منطقه تشییع و خاکسپاری شدند و تاکنون پیکر سه شهید هنوز مفقود است.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت و ۳۱۹ شهید ، ۵۵۰ جانباز و ۴۴ آزاده در فاصله ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha