۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85476684
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احداث کتابخانه مرکزی در اردستان ضروری است

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۸
کد خبر: 85476684
احداث کتابخانه مرکزی در اردستان ضروری است

کاشان - ایرنا-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردستان گفت: احداث کتابخانه مرکزی در اردستان نیاز شهرستان و از مطالبات مردمی است.

به گزارش ایرنا، علیرضا فرحبخش روز سه شنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی اردستان افزود: باتوجه به ضرورت ساخت و تاسیس کتابخانه مرکزی در اردستان لازم است مسوولان، دستگاه های فرهنگی و نهاد کتابخانه های عمومی با همکاری و استفاده از ظرفیت نیکوکاران در این زمینه اقدام و این خواست علاقه مندان به فرهنگ و کتاب را برآورده کنند.
وی بابیان اینکه ظرفیت موجود کتابخانه های عمومی شهرستان جوابگوی نیاز فرهنگی امروز جامعه نمی باشد گفت:کتابخانه ها نیازمند کتاب های جدید و تجهیزات بروز برای استفاده نسل جوان و نوجوان و افزایش سطح علمی و فرهنگی جامعه می باشد که با تأسیس کتابخانه مرکزی این کمبودها برطرف خواهد شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردستان بیان کرد: یکی از منابع درآمدی کتابخانه ها از محل پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری هاست که ضمن تشکر از شهرداری ها برای پرداخت سهمیه تعیین شده سال گذشته، از آنها می خواهیم امسال نیز مبلغ بیشتری پرداخت کنند تا زمینه ارایه خدمات بهتر و بیشتر به علاقه مندان کتاب فراهم شود.
فرحبخش اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود از نمایشگاه کتاب خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار ارتقای سطح کیفی وکمی کتابخانه ها و تجهیز این مرکز ها به کتاب ها و امکانات روز شدند،لذا لازم است دست اندرکاران درراستای اجرای فرامین ایشان در این زمینه اقدام کنند.
وی ضمن تجلیل ازکارکنان کتابخانه عمومی اردستان در رابطه با راه اندازی کتاب های صوتی گفت: اینکار خوب و مفید بوده مورد توجه و استقبال علاقه مندان به مطالعه قرار گرفته است.

شهرداری ها سال گذشته سهم نیم درصد خود به کتابخانه را پرداخت کرده اند
رییس اداره کتابخانه‌های عمومی اردستان هم در این نشست گفت: سال گذشته شهرداری اردستان ۴۸۰ میلیون ریال، شهرداری زواره ۲۲۰ میلیون ریال و شهرداری مهاباد ۱۸۰ میلیون ریال در راستای پرداخت سهم نیم درصد درآمد خود را, به حساب کتابخانه عمومی واریز کرده، نقش موثری در ارایه خدمات بهتر و بیشتر به مراجعان داشته ولی تکاپوی هزینه های این نهاد را نمی کند.
محبوبه داودی با بیان اینکه تلاش داریم با جذب جوانان و نوجوان به کتابخانه بخشی از حضور آنها را در فضای مجازی کم کنیم افزود:کتابخانه‌های عمومی به عنوان مراکز اجتماعی در سطح شهرستان در حال فعالیت بوده نقش مهمی در بالا بردن سطح علمی و فرهنگی جامعه دارند.
وی تصریح کرد: با تلاش و همت کارکنان و اعضای کتابخانه های شهرستان سال گذشته یک هزار و ۴۰۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه های شهرستان اجرا شده است
رییس اداره کتابخانه های عمومی اردستان بیان کرد:از شهرداری ها تقاضا داریم در سال جاری پرداختی های خود از محل نیم درصد سهم کتابخانه ها را به‌طور ماهیانه و بیشتر از گذشته واریز کنند تا خدمات دهی بهتری به مراجعان ارایه شود.
داودی گفت: سال گذشته چهار هزار نفر عضو کتابخانه های شهرستان شدند، تلاش می کنیم در سال جاری این تعداد افزایش بیشتری داشته باشد.
وی با اشاره به وجود یک صد و چهل هزارجلد کتاب در این کتابخانه ها افزود:از این تعداد ۹ هزار و ۱۰۰ جلد آن جدید است که ثبت شده،از طرفی در سال گذشته ۶۲هزار و ۳۲۰جلد کتاب به علاقه مندان به مطالعه، امانت داده شده است.
اردستان دارای ۶ باب کتابخانه شامل چهار کتابخانه شهری و ۲ کتابخانه روستایی با ۱۴۰ هزار جلد کتاب و چهار هزارو ۵۰۰ عضو است.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha