۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۰۸
کد خبر: 84340933
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فتح خرمشهر سندی از هویت یک ملت شهیدپرور است

۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۰۸
کد خبر: 84340933
فتح خرمشهر سندی از هویت یک ملت شهیدپرور است

تهران- ایرنا- رئیس جمعیت هلال احمر در پیامی به مناسبت سالروز عملیات بیت‌المقدس گفت: فتح خرمشهر سندی از هویت یک ملت شهیدپرور است که خاک آن با خون ۶۰۰۰ شهید عزیز قداست گرفته و آزادی آن از چنگال دشمن متجاوز، جلوه‌ای از عروج یک شهر به ملکوت بر بال فرشتگان بود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از جمعیت هلال احمر، در پیام کریم همتی به مناسبت فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس آمده است: حقیقتا که نامگذاری سوم خرداد به "روز مقاومت، ایثار و پیروزی" در تقویم برازنده خرمشهر مقاوم، خرمشهری‌های ایثارگر و رزمندگان پیروز در عملیات بیت المقدس است.

وی در ادامه این پیام آورده است: در سالروز آزادسازی خرمشهر به دست رزمندگان شجاع و مومن کشورمان، ضمن عرض درود و ذکر صلوات به ارواح طاهر شهیدانی که این واقعه تاریخی را خلق کردند، این روز مبارک را به مردم خوب ایران و خرمشهر و رزمندگان و جانبازان آن دوران تبریک می‌گویم.

خرمشهر در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ شمسی پس از ۵۷۶ روز اشغال و جنایت توسط رژیم بعثی عراق به دست رزمندگان اسلام فتح شد. این روز در تقویم جمهوری اسلامی روز مقاومت و ایثار نامگذاری شده است. امسال سی و نهمین سالگرد فتح خرمشهر است.

عملیات افتخارآفرین بیت المقدس و فتح الفتوح آزادسازی خرمشهر قهرمان از نقاط عطف دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران است که برای همیشه تاریخ نماد افتخار و  منشاء عزت، عظمت و بالندگی ملت ایران و یادآور مقاومت، بصیرت، هوشمندی و هوشیاری آنان برابر توطئه ها و نقشه های دشمنان این سرزمین خواهد بود.

 آزادسازی خرمشهر در هنگامه‌ای رقم خورد که این قطعه از خاک مقدس ایران عزیز بیش از یک و نیم سال در اشغال متجاوزان ارتش بعثی صهیونیستی صدام بود، اما با پیروزی تاریخ ساز رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس در سوم خرداد ماه ۱۳۶۱، معادلات جنگ تحمیلی به نفع جمهوری اسلامی و رزمندگان اسلام تغییر یافت و حامیان صدام و جهانیان را به حیرت واداشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha