۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۵۴
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85109082
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان:نظام اسلامی با اقتدار در مقابل تهاجم فرهنگی ایستاده است

کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت:نظام اسلامی و ملت ایران به تبعیت از مقام معظم رهبری با اقتدار در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان ایستاده است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود: ملت غیور ایران ایران به برکت قرآن و عترت پشت سر مقام معظم رهبری این مسیر را تا ظهور امام عصر (عج)طی می کند.

وی اظهار کرد: فتح آندلس در سال ۹۲ هجری رخ داد و هشت قرن مسلمانان حاکم اسپانیا بودند و به اعتراف خود اروپایی ها در این مدت که مسلمانان حاکم بودند تمدن وارد اسپانیا شد و اگر مسلمانان نبودند این قاره وارد تمدن نمی شد.

امام جمعه کاشان بیان کرد: دشمنان با استفاده از اختلاف و رواج فساد اخلاقی و تهاجم فرهنگی بین مسلمانان، اسپانیا را از اسلام جدا کردند و امروز هم اختلاف و فساد اخلاقی سم مهلک است.

حجت الاسلام حسینی گفت: این ایام سالروز هفتادوپنجمین  سال تاسیس رژیم غاصب صهیونیستی است و هدف آنها شکست اسلام در قلب کشورهای اسلامی بود، آقای سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه می گوید اینکه در آمریکا شخصی مثل ترامپ انتخاب می شود نشانه وخامت اوضاع غرب و آمریکا است و مشاور اوباما می گوید ما دیگر توان مداخله مستقیم نظامی در کشوری مثل سوریه نداریم و بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا می گوید تا زمانی که جنگ اوکراین ادامه دارد مردم آمریکا باید بنزین را با قیمت گران بخرند و این وضعیت اقتصادی آمریکاست.

وی افزود:مولفه بازدارندگی در یک کشور این است که یا از او بترسند و روزگاری از اسرائیل می ترسیدند اما بعد از جنگ ۳۳ روزه ابهت پوشالی این رژیم جعلی شکست.

وی اظهار کرد:پیش دستی یک کشور عامل بازدارندگی است و در جنگ ۳۳ روزه با هدایت رهبر معظم انقلاب پیش دستی از طرف حزب الله لبنان بود و امروز پیش دستی اسرائیل از دست رفته است.

امام جمعه کاشان بیان کرد:اگر اسراییل بخواهد بازدارنده باشد باید عملیات را بیرون از خاک خود انجام دهد اما امروز جبهه مقاومت به جایی رسیده گاهی روزانه ۳۰ عملیات داخل اسرائیل انجام می شود.

حجت الاسلام حسینی گفت:در حکمت ۲۳ نهج البلاغه حضرت علی(ع) می فرمایند کسی که عملش او را به جایی نرساند،نسب و شرافت خانوادگی او هم نمی تواند او را جلو بیاندازد و آیت الله مکارم شیرازی در تفسیر این حکمت می فرمایند که آنچه در پیشگاه الهی مورد قبول است اعمال انسان و میزان تقوا است و مرحوم آیت الله خوئی هم در کتاب منهاج البراعه می فرمایند انسان مسافر است و به سمت آخرت حرکت می کند و ابزار این سفر عمل صالح و تقوا است.
وی هفته هلال احمر را از مناسبت های هفته ذکر کرد و افزود: اعضای هلال احمر در آسیب ها،زلزله ، سیل و تصادفات به کمک مردم می روند و در مدارس هم به دانش آموزان آموزش می دهند.
امام جمعه کاشان بیان کرد:بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی از مناسبت های هفته است،مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۸ فرمودند که در خصوص زبان فارسی نگران هستم چون برخی در ترانه های خود الفاظ غیر فارسی استفاده می کنند و فارسی زبان رسمی ماست باید از آن مراقبت کنیم.
حجت‌الاسلام حسینی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در خصوص فردوسی می گویند در شاهنامه عفاف ،حجاب ،حیا تدبیر شده و در همه شاهنامه تمام زنان وفادار هستند به جز یک خانم به نام سودابه که ایرانی نیست و به دلیل خیانتش عقوبت می شود.
امام جمعه کاشان بیان کرد: رستم وقتی خانمی به نام تهمینه به او معرفی می شود که وی فردی پاکدامن و عفیف است،این دختر را از پدرش خواستگاری می کند و یک پیوند زناشویی عفیف و مقدس بسته می شود.
حجت‌الاسلام حسینی گفت:فرانک خانمی است که مادر فریدون بوده و زنی خردمند است و اینها پیشینه فرهنگی ماست که باید صیانت شود،این زن به عنوان زنی عاقل و صبور و است که صاحب فرزندی به نام فریدون می شود که ستم هزار ساله ضحاک را از بین می برد و تهمینه همسر رستم‌ حجاب خود را اینگونه توصیف می کند که من دختر پادشاه سمنگانم و تا کنون کسی مرا بی حجاب ندیده و وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند چادر حجاب ملی ماست یک حرف شعاری نیست چون در ادبیات کهن ما وجود دارد.
وی اظهار کرد:کنگره امام علی ابن محمد باقر علیه السلام از مناسبت های هفته است و قرار است در یک سال آینده یک مراسم بزرگداشت برای ایشان برگزار شود تا این بزرگوار به کاشانی ها و سراسر کشور و خارج کشور معرفی شود و در سراسر عالم اسلام شهری را به بصیرت مردم کاشان نمی یابیم که نزد امام باقر(ع)بروند و از ایشان تقاضای مفسر کنند و ایشان هم پسر والامقامشان را اینجا می فرستند.
وی افزود:این ایام سالروز لغو کاپیتولاسیون است و حضرت امام خمینی(ره)علیه این قانون فریاد زدند و اردیبهشت سال ۱۳۵۸ نظام مقدس جمهوری اسلامی این قانون را لغو کرد و کشور ما در مقابل آمریکا ذلیل بود ،امروز مشابه این قانون الان در هر کشور که آمریکا پایگاه نطامی دارد وجود دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha