۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۹
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85236442
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنگ مهر با حضور امام جمعه کاشان در مدارس این شهرستان  نواخته شد

کاشان - ایرنا- همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، زنگ مهر در مدارس کاشان و به صورت نمادین در دبیرستان ابن سینا با حضور نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه کاشان و دیگر مسوولان این شهرستان نواخته شد.

امام جمعه کاشان روز شنبه در این مراسم گفت:دانش آموزان از امروز که نخستین روز سال تحصیلی است باید خوب درس بخوانند،دانش آموزان پس از تدریس معلم مطالب را با همدیگر مرور کنند و قبل از حضور در کلاس پیش مطالعه داشته باشند، این روش تدریس در نظام آموزشی ژاپن دنبال می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی افزود: کسانی که با حوزه علمیه قم آشنا هستند می دانند که این روش توسط استاد حضرت امام خمینی(ره) مرحوم آیت الله شیخ عبدالکریم حائری ۱۰۰ سال در حوزه علمیه در حال اجراست.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند باید کاری کنیم که ۵۰ سال آینده هر کسی در دنیا در هر قاره ای که باشد برای یادگیری مطالب علمی دیگران مجبور به فراگیری زبان فارسی شوند.

امام جمعه کاشان بیان کرد: سال ۱۳۷۶ تا سال ۱۳۸۰ آقای دکتر عارف معاون رییس جمهور بود که خدمت مقام معظم رهبری شرفیاب شد،معظم له فرمودند که علم نانو در دنیا مطرح شده و باید ببینیم ایران در کجای این حوزه است،آقای عارف آن زمان گفت ما در این حوزه صفر هستیم و هیچ آشنایی نداریم.

حجت الاسلام حسینی گفت: مقام معظم رهبری به این موضوع ورود کردند و فرمودند باید در حوزه نانو به ۱۰ کشور برتر دنیا برسیم و امروز در این حوزطه به این جایگاه رسیده ایم.

وی افزود:باتوجه به تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس،ذکر این خاطره ضروری است که در آن ایام حتی امکان تولید کیسه برای ساخت سنگر را نداشتیم اما امروز دانشمندان کشور ناوی ساخته اند که همه کره زمین را طی کرده و ۱۲۰ روز روی آب حرکت کرده است.،تعهد و توکل به خدا همراه با تخصص نتیجه اش این افتخارات است.

وی اظهار کرد:فراگیری علم همراه با ورزش از توصیه های بنده به دانش آموزان است،توجه به ورزش موجب تقویت سلامتی بدن می شود.

امام جمعه کاشان بیان کرد:امام عصر(عج) در زمان ظهور همه مردم زمین را به سوی خدا دعوت می کند،دانش آموزان باید به لحاظ ایمانی خود را تقویت کنند اگر همکلاسی ما نماز نمی خواند باید از وی بخواهید به این مهم توجه کند.

حجت الاسلام حسینی گفت: دانش آموئزان باید دشمن شناس باشند،سال گذشته در جریان اغتشاشات دشمن کاری کرد که بعضی از دانش آموزان جای دوست و دشمن را عوض کردند.

وی افزود:دشمن کسی است که همه امکانات نظامی را در اختیار صدام گذاشت تا به کشور ما حمله کند باید دشمن شناس باشیم.

وی اظهار کرد:حضرت علی(ع) در نهج البلاغه می فرمایند که دشمن هیچ گاه باطل را بطور کلی در خبرش نمی گوید بلکه تعداد کمی خبر درست اما تعداد زیادی خبر دروغ می گوید تا اخبارش باورپذیر شود.

امام جمعه کاشان بیان کرد:دانش آموزان امروز با احترام به قرآن کریم سوره ای را تلاوت کردند و این پیامی است برای دنیا که اگر کانادا به ساحت مقدس قرآن کریم جسارت کرد اما ما مسلمانان باحترام به کتاب آسمانی خود آن را تلاوت می کنیم.

وی اظهار کرد:امروز پرچم مقدس جمهوری اسلامی توسط دانش آموزان بااحترام خاص به احتزاز درآمد و پیام آن این است که برای احتزار این پرچم ۲۵۰ هزار شهید بزرگکوار جان خود را نثار کرده اند و این پرچم برای ما مقدس است.

امام جمعه کاشان بیان کرد: این مدرسه نشان می دهد که ظرفیت کار در مدارس فراهم است و باید همه مدارس ما به این شکل باشند و باید به سمتی حرکت کنیم که مدارس ما از همه جهات الگو باشند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha