امام جمعه کاشان:عمل به بیانیه گام دوم انقلاب دنیا را برای ظهور امام عصر (عج) آماده می‌کند

کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت:عمل به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ، آماده کردن جهان برای ظهور حضرت امام عصر (عج) است و همه باید محکم در این مسیر گام برداریم.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود: بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی یک دستور برای تسریع ظهور امام عصر(عج) است و باید هفت توصیه این بیانیه را جدی گرفته و به آن عمل کنیم.

وی اظهار کرد:شهادت امام حسن عسکری(ع) از مناسبت های هفته است،بنی عباس ظالم بودند و ائمه ما را به شهادت رساندند.

امام جمعه کاشان بیان کرد: در اول خیابان انقلاب شهر قم در سمت راست آن مقبره ابن بابویه قمی قرار دارد، امام عسکری(ع) به این بزرگوار نامه نوشته و به ایشان توصیه کرده که اگر کسی نسبت به گناهی کرده او را ببخش و اگر از کسی عصبانی شدی خشم خود را کنترل کن و با فامیل خود ارتباط داشته باش و با برادران دین مواسات کن و در زمان سختی و راحتی تلاش برای رفع حاجت مومن داشته باش و اگر دیدی که یک مومن نسبت به تو کار جاهلانه کرد بردبار باش و انتقام نگیر و با همه خوش اخلاق باش و قرآن بخوان و به امر به معروف و نهی از منکر توجه کن باید همه ما به این توصیه های امام حسن عسکری(ع) توجه کنیم.

حجت الاسلام حسینی گفت: سالروز امام امام عصر(عج) از دیگر مناسبت های هفته است،امام حسن عسکری(ع) در بخشی از نامه خود به ابن بابویه می فرمایند انتظار فرج داشته باش چون پیامبر اکرم (ص) می فرمایند بهترین عمل امت من انتظار فرج است.

وی افزود: امام حسن عسکری(ع) در بخش دیگری از نامه به ابن بابویه می فرمایند که شیعیان ما همواره در رنج و سختی هستند تا وقتی که امام عصر(ع) ظهور کند و زمین را از عدالت پر می شود.

وی اظهار کرد: امام عصر(عج) همه دنیا را از عدل و داد پر می کنند و باید با صبر و بردباری انتظار ظهور داشته باشیم.

امام جمعه کاشان بیان کرد: هفته دفاع مقدس از دیگر مناسبت های هفته است،مقام معظم رهبری در دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس فرمودند رهبری حضرت امام خمینی(ره) در اداره جنگ بی نظیر بود،ایشان فهمیدند کارزار تنها درگیری ۲ همسایه نیست و درجلد ۱۳ صحیفه امام خمینی(ره) صفحه ۲۲۵ آمده که کارتر نوکرهای خود ازجمله صدام را وادار به حمله به ایران کرد و جنگ تمام کفر علیه اسلام است.

حجت الاسلام حسینی گفت: معظم له در خصوص جنگ تحمیلی فرمودند هدف دستگاه استکبار از جنگ نابودی تمامیت ارضی،نابودی جمهوری اسلامی و نابودی انقلاب اسلامی در دنیاست.

وی افزود: تمامیت ارضی کشور طی ۲۰۰ سال گذشته بیش از نیمی از خاک کشور در دوره های قاجار و پهلوی جداشده اما در دوره ولایت فقیه حتی یک وجب از خاک کشور جدا نشد.

وی اظهار کرد: امروز همه دنیا معترف است نهالی که در سال ۱۳۵۷ امام خمینی(ره) کاشتند امروز یک درخت تنومند شد و هر بیننده را به شگفتی وا می دارد.

امام جمعه کاشان بیان کرد: در سفر اخیر رییس جمهور به آمریکا،آیت الله رییسی از تریبون سازمان ملل متحد حرف دل ملت ایران را بیان کرده و آمریکا را محاکمه کردند.

حجت الاسلام حسینی گفت:رییس جمهوری در سخنرانی خود گفتند ای خبرنگاران و سیاست مداران آمریکایی خود آمریکایی ها اعتراف به ایجاد داعش کردند پس چرا  شهید بزرگواری که با داعش جنگید و این شبکه تروریستی را نابود کرد در حالی که میهمان کشور عراق بود ناجوانومردانه ترور کردند.

وی افزود: رییس جمهور ما در بحث تحریم گفتند شما آمریکایی ها مدعی هستید که دارو استثنا است اما اجازه ورد برخی داروها ازجمله داروی بیماری پروانه ای را نداید.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: حضرت علی (ع) در حکمت ۳۳ نهج البلاغه است که بخشنده باشد اما زیاده روی نکن و حسابگر باش و بخیل مباش،آیت الله مکارم شیرازی در شرح این حکمت می فرمایند توصیه حضرت علی(ع) حدوسط بین افراط و تفریط است،اسراف و تبذیر بی رویه حد افراط است و بخیل بودن حد تفریط است و بخشندگی بدون اسراف و تبذیر حدوسط است.

امام جمعه کاشان بیان کرد:در دعای بیست  صحیفه مکارم الاخلاق آمده که خدایا دشمنی دشمنان را نسبت به من تبدیل به محبت کن،این دشمن گاهی آمریکا،اسرائیل،منافقان هستند و اینها هیچ وقت با جمهوری اسلامی دوستی نخواهند داشت،حضرت علی (ع) در نهج البلاغه می فرمایند اگر همه دنیا را به منافق دهیم ولایت علی(ع) را نمی پذیرد، غیر از مجموعه های سران کفر و نفاق امکان جذب محبت بقیه مردم وجود دارد و یکی از راه های آن انجام عمل صالح و ایمان است.

وی اظهار کرد: در آیه ۶۶ سوره مبارکه بقره خداوند می فرماید «فَجَعَلْنَاهَا نَکَالًا لِمَا بَیْنَ یَدَیْهَا وَمَا خَلْفَهَا وَمَوْعِظَةً لِلْمُتَّقِینَ» یعنی و این عقوبت مسخ را کیفر آنها و عبرت اخلاف آنها و پند پرهیزکاران گردانیدیم،معنی دیگری از این آیه در بیان برخی از بزرگان تفسیر اینگونه نقل شده که این امت منسوخ شده عقوبت است.

امام جمعه کاشان بیان کرد:حضرت علی (ع) در خطبه ۱۸۶ نهج البلاغه می فرمایند قول خداوند نیاز به گفتار ندارد، کلام

خداوند انجام شدن کار است چون اراده فعلی خدا برابر با تحقق آن است.

حجت الاسلام حسینی گفت:ناصبی ها و کسانی که به اهل بیت(ع) ناسزا می گویند در خصوص واقعه کربلا شبهه افکنی کرده و مدعی هستند مگر واقعه کربلا از تعدی روز شنبه بزرگ تر نیست پس چرا خداوند متجاوزان روز شنبه را به میمون بدل کرد اما شمر،عمر سعد و یزید به میمون تبدیل نشدند،امام سجاد(ع) پاسخ این شبهه افکنی ناصبی ها را اینگونه بیان می کنند که همه گناهان در دنیا با اغوای شیطان انجام می شود پس چرا ابلیس از بین نرفته است و این یک پاسخ نقضی است.

وی افزود:اگر قاتلان امام حسین(ع) باقی ماندند مثل باقی مادن ابلیس دارای حکمت است و آیت الله جوادی آملی می فرمایند مقایسه بنی اسرائیل صحیح نیست چون خداوند نعمت بی بدیل به آنها اهدا کرد،آزادی از یوغ فرعون،شکافتن دریا،غرق شدن فرعونیان در دریا و غیره ازجمله این نعمات الهی بود و اگر به یک امتی خداوند اینقدر نعمت می داد باید تسلیم می شدند اما ناسپاسی کردند.

وی اظهار کرد:نتیجه بحث قرآنی این هفته ما این است که خداوند به امت پیامبر(ص) نعمت های زیادی اهدا کرده و اگر بخواهیم مورد عذاب قرار نگیریم باید شاکر این نعمت ها باشیم که در راس آن نعمت قرآن کریم و نعمت محمد(ص) و آل محمد(ص) است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha