۲۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۲۴
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85229273
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان: دشمن با تبلیغات رسانه ای به دنبال جهت دهی به افکار جامعه است

کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: دشمن با دروغ پردازی از طریق تبلیغات رسانه ای به دنبال جهت دهی به افکار جامعه است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود: سالروز اغتشاشات سال قبل از مناسبت های هفته است،مقام معظم رهبری سال قبل سندی از آمریکایی ها افشا کردند و فرمودند چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا به سازمان سیا دستور سرنگونی جمهوری اسلامی از راه تبلیغات رسانه ای را داد.

وی اظهار کرد:تبلیغات رسانه یعنی به افکار و ذهن تبلیغات جهت دار داده شود و مولفه اصلی آن دروغ پردازی است

امام جمعه کاشان بیان کرد: ۲۰ شهریور سالروز حمله آمریکا به افغانستان است و با یک دروغ حمله القاعده به برج های دوقلو به آن کشور حمله کرد ، دشمن همواره براساس دروغ پردازی تبلیغات رسانه ای راه می ندارد.

حجت‌الاسلامحسینی گفت: سال گذشته دشمن قبل از اجرای هر کاری شایعه کسالت مقام معظم رهبری را مطرح کرد، روز رژه نیروهای مسلح با حضور مقتدرانه معظم له این دروغ آنها خنثی شد.

وی افزود: خانمی ۲۱ ساله به نام مهسا امینی که گشت ارشاد به دلیل پوشش بسیار مبتذل و زننده اش به شکل عادی وی را فراخوان کرده بود و این فرد به دلیل پیشینه پزشکی و کسالتش از دنیا رفت، دشمن شایعه و دروغ سازی کرد که نیروی انتظامی با ضربه به جمجمه این دختر وی را دچار مرگ مغزی کرده و این دروغ در تیراژ وسیع با ربات منتشر می شود،امسال آمریکایی ها اعلام کردند که تنها نقطه امید ما سالروز اغتشاشات است و پیش‌بینی دستگاه های امنیتی و انتظامی این است که در این یکسال کارهای خوبی انجام شد و شریان اصلی دروغ پردازی که ۲ نقطه مهم در اطراف ما بود مهار شد و هم آلبانی و هم شبکه اینترنشنال عربستان مهار شد ،دولت آلبانی اقناع شد با منافقان برخورد کند همچنین امسال بچه های جهاد تبیین قدرت اقناع سازی بالایی پیدا کرده اند.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: در خارج از کشور سرحلقه های شبکه های سازماندهی را دستگیر و به ایران آوردند و انسجام خود اپوزیسیون به لطف خدا از بین رفت و امروز شاهدیم که از یکدیگر سهم خواهی می کنند و برخی از هنرمندان و بازیگران وقتی با آنها صحبت شد نادم و پشیمان شدند.

وی افزود:خداوند متعال با هدایت های مقام معظم رهبری فتنه و اغتشاشات را خنثی کردند اما معظم له هشدار دادند که دشمن در حال ضعیف شدن است اما مکار است و آحاد مردم و مسوولان باید بیدار باشند چون دشمن برای کشور ما برنامه بحران سازی دارد.

امام جمعه کاشان بیان کرد: طبق آمار شبکه بی بی سی در سال ۲۰۱۹ در هشت ماه نخست آن سال ۱۰۰ زن فرانسوی را کشته اند و آمار زن کشی در اروپا بالاست و وقتی ماجرای سلمان رشدی مطرح شد می گویند آزادی بیان است اما وقتی یک دانش آموز محجبه در مدرسه ظاهر می شود با وی برخورد می کنند، در سال ۱۹۸۹ سه دانش آموز محجبه را به دلیل حجاب از مدرسه اخراج کردند و در سال ۱۹۹۹ بخشنامه ممنوعیت حجاب صادر کردند و در سال ۲۰۰۴ گفتند در همه اماکن عمومی حجاب ممنوع است و در سال ۲۰۱۴ تعداد ۱۳۰ دانش آموز محجبه را اخراج کردند.

حجت الاسلام حسینی گفت : طبق سرشماری که اخیرا در یک جامعه آماری انجام شده حدود ۹۰ درصد مردم موافق حجاب هستند و دشمن با تبلیغات خود به جامعه به دروغ القا می کند که ۷۰ درصد از مردم حجاب را قبول ندارند.

وی افزود: حکومت نبوی برپایه ایمان به خدا، عدالت،علم، اخوت و برادری،عزت، حرکت دائم،اصلاح اخلاق استوار است.

امام جمعه کاشان در بخش دیگری از سخنانش گفت: حضرت علی(ع) در حکمت ۳۲ نهج‌البلاغه می فرمایند کسی که کار خوب انجام دهد خودش از کارش بهتر است و فردی که کار شر و بدی انجام دهد خودش از عملش بدتر است.

وی افزود: ابن ابی الحدید در شرح این حکمت گفته اگر از فردی که زنده است و قدرت دارد قطع نظر کنید نفع و ضرری ندارد چون فاعل خیر از خود خیر بهتر است.

وی اضافه کرد:آیت الله مکارم شیرازی می فرمایند کسی که کار خوبی انجام می دهد کارهای متعدد خوب را می تواند انجام دهد.

امام جمعه کاشان بیان کرد: داعش اعلام کرده بود که اگر شهید حاج قاسم سلیمانی مردم را نجات نمی داد همه آنها را ذبح می کردیم تا دیگر یاحسین (ع) نگویند چون فاعل شر اگر مهلت یابد بدی خود را عملی می کند.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: حضرت علی (ع)در نامه ۵۳ به عیب لجاجت می‌پردازند و می فرمایند قبل از مهیا شدن ابزار یک کار آن را انجام ندهید و مبادا امکان کاری فراهم شود نباید سهل انگاری شود و وقتی موضوعی ابهام دارد نباید اصرار بر انجام آن کرد وهرچیز باید سرجایش باشد ، بهترین تقوا از نظر حضرت علی (ع) دوری از لجاجت است.

امام جمعه کاشان بیان کرد: خداوند در آیه ۶۵ سوره بقره می فرماید(وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ الَّذِینَ اعْتَدَوْا مِنْکُمْ فِی السَّبْتِ فَقُلْنَا لَهُمْ کُونُوا قِرَدَةً خَاسِئِینَ) یعنی شما خبر دارید عده ای از یهودیان از حکم الهی درباره روز شنبه تعدی و تجاوز کردند و به آنها گفتیم تبدیل به میمون شوند و تفسیر این آیه یعنی در خصوص احکام الهی حیله نکنیم و دستور خدا را اطاعت کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha