۱۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85286502
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان:مسلمانان کشورهای اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین کوتاهی نکنند

کاشان _ ایرنا_ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با انتقاد از کوتاهی برخی مسلمانان کشورهای اسلامی نسبت به مسئله فلسطین گفت: حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین در برابر رژیم کودک کش اسرئیل وظیفه همه ملت های مسلمان است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود:از امت اسلامی گلایه مندیم چراکه اگر همه ملت های اسلامی در کشورهای خود علیه دولت های وابسته حاکم بر کشورشان راهپیمایی کنند اسرائیل نابود می شود اما به نظر می رسد، مردم مسلمان در بعضی از کشورهای اسلامی کوتاهی کردند.

امام جمعه کاشان بیان کرد:در خصوص مسائل امروز فلسطین اقدام کشورهایی که مردمشان باوجود خباثت دولت های آن کشورها در دفاع از فلسطین به خیابان آمدند قابل تجلیل است،مردم آمریکا،مردم فرانسه،انگلستان،ایتالیا،اردن،آلمان به دلیل بیداری عدالت طلبان از ملت فلسطین حمایت کردند.

حجت الاسلام حسینی گفت:امید ما خدا و امام عصر(عج) و جبهه مقاومت است،مقام معظم رهبری فرمودند دشمن به زودی همه امکانات خود را نشان خواهد داد و ما از یمن جواب او را خواهیم داد.

وی افزود:روز ایثار کاشان و روز ایثار و شهادت اصفهان از مناسبت های هفته است، گردان امام محمد باقر(ع) از شهر مکرم کاشان ۹۵ شهید بزرگوار تقدیم راه خدا شد و این شهدای عظیم الشان در سال ۱۳۷۳ و در روز ۱۲ آبان بر دوش مردم قهرمان دارالمومنین کاشان تشییع شدند.

وی اظهار کرد:۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ روز شهادت و ایثارگری مردم استان اصفهان است چراکه ۳۷۰ شهید والامقام از لشکر قهرمان ۱۴ امام حسین(ع) در عملیات محرم رخ داد و موجب خارج شدن ۱۰۰ کیلومتر از جاده دهلران،عین خوش از تیررس دشمن و خارجح و سه هزارو ۴۰۰ نفر اسیر شدند و امام راحل(ره) همان سال فرمودند که در کجای دنیا جایی مانند استان اصفهان وجود دارد که چند روز قبل ۳۷۰ شهید تقدیم کرد و خانواده این شهدای عظیم الشان به خدمت خود به اسلام و انقلاب ادامه می دهند.

امام جمعه کاشان بیان کرد:در ذیل این شهادت ها رحلت علامه فیض کاشانی از مناسبت های هفته است،نگین شهرستان کاشان این بزرگوار است برای این عالم بزرگوار ذکر شده که ۲۰۰ کتاب تحریر کرده اند که تفسیر صافی ازجمله تالیفات ایشان است.

حجت الاسلام حسینی گفت:سالگرد ملااحمد نراقی فرزند ملامهدی از دیگر مناسبت های هفته است،این عالم برجسته شاگرد سیدمهدی بحرالعلوم و استاد شیح اعظم انصاری است بوده،شیخ اعظم انصاری کسی است که همه حوزه های علمیه جهان بر سفره علم این عالم برجسته تلمذ کرده اند،شیخ انصاری چهار سال شاگرد مرحوم نراقی در کاشان بوده است.

وی افزود:کتاب ولایت فقیه از تالیفات مرحوم نراقی است که با دلایل علمی اثبات کرده در دوران غیبت امام عصر(عج) فقیهه جامع الشرایط باید حکومت تشکیل دهد.

وی اظهار کرد:۲۱ آبان سال ۱۳۹۰ مصادف با شهادت شهید والامقام طهرانی مقدم است،مقام معظم رهبری در خصوص ایشان عنوان سردار عالیقدر،دانشمند برجسته،پارسای بی ادعا،برخوردار از اخلاص سرشار و همت بلند بیان کرده اند،این شهید بزرگوار فرمود من باید دست مقام معظم رهبری را در مقابل دشمن پر کنم و مقام معظم رهبری در خصوص شهید طهرانی مقدم فرمودند که وی هر قولی به من داد عمل کرد.

امام جمعه کاشان بیان کرد:رحلت علامه طباطبایی مولف کتاب المیزان از دیگر مناسبت های هفته است،کتاب های شهیدمطهری به اذعان خود ایشان از کتاب المیزان منشا گرفته است.

حجت الاسلام حسینی گفت:مقام معظم رهبری د رد یک سخنرانی در خصوص روشنفکری در ایران می فرمایند روشنفکری در ایران با نقص قهر با اسلام،بریده از فرهنگ ایران و جدا از ملت ایران ایجاد شد معظم له می فرمایند از بنیان گذاران روشنفکری اسلامی مرحوم علامه طباطبایی است که نخستین بار در عالم تفسیر افق جدید به مراجعان خود آموخت.

وی افزود:کتاب خوانی از مناسبت های هفته است،مقام معظم رهبری فرمودند که دولت باید کتاب خوب در اختیار مردم قرار دهد چون کتاب خوب جسم و جان انسان را تغذیه می کند.

وی اظهار کرد:سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع دانش آموزان از مناسبت های هفته است،معظم له در این دیدار فرمودند باید برای مشکلات کشور تحلیل داشته باشید،ایشان در خصوص مسائل دهه ۷۰ فرمودند واگرایی این دهه مشهود است واگریی یعنی فاصله گرفتن از آرمان ها و حرکت در مسیر مخالف.

امام جمعه کاشان بیان کرد:افرادی که در دهه هفتاد متصدی امور دولت بودند اندیشه تکنوکرات را پیش ردند یعنی پیشرفت بدون توجه به عدالت ،در آن دهه مسوولان تجمل گرا شده بودند،امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری بارها بر ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی تاکید کرده اند.

حجت الاسلام حسینی گفت:در دهه هفتاد شاهد بودیم وزیران دولت آن زمان دکور دفاتر خود را با هزینه سنگین ععوض می کردند و در مسائل فرهنگی تسامح و تساهل داشتند و به تاکید مقام معظم رهبری درخصوص تهاجم فرهنگی دشمن بی توجهی می کردند.

وی افزود:در دهه هفتاد مجلس ششم سر کار آمد ،وقایع ۱۸ تیر و نوشتن نامه توهین آمیز به مقام معظم رهبری و استعفای دسته جمعی از اقدامات آن مجلس بود که معظم له با تدابیر الهی این مسائل را مدیریت کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت:حضرت علی (ع)در حکمت ۳۸ نهج البلاغه و در جلسه دوم آن خطاب به امام حسن مجتبی(ع) می فرمایند وحشتناک ترین وحشت خودپسندی است،شارحان نهج البلاغه در شرح آن گفته اند که انسان در عُجب ویژگی های مثبت خود را برجسته می بیند بدون اینکه شاکر خدا باشد و ضعف خود را یا نمی بیند یا کمتر از آنچه هست می بیند.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد:عُجب مانع معرفت انسان شده و منجر می ود انسان دوستان خوب خود را از دست بدهد و تواضع انسان را رشد می دهد.

امام جمعه کاشان بیان کرد:در دعای بیستم صحیفه جلسه بیست و ششم آمده که ظالمان به ما ظلم می کنند خوف از ظالم زندگی را برای ما تلخ کرده،خدایا ایم تلخی را برای ما به حلاوت و شیرینی امنیت تبدیل کن.

حجت الاسلام حسینی گفت:حضرت علی (ع) می فرمایند هیچ نعمتی گواراتر از امنیت نیست،از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،نیروی انتظامی،وزارت اطلاعات و غیره برای ایجاد امنیت به ویژه امنیت اجتماعی تجلیل می کنیم.

وی افزود:در آیه ۷۲ سوره بقره خداوند می فرماید«وَإِذْ قَتَلْتُمْ نَفْسًا فَادَّارَأْتُمْ فِیهَا ۖ وَاللَّهُ مُخْرِجٌ مَا کُنْتُمْ تَکْتُمُونَ»یعنی و (به یاد آرید) وقتی که نفسی را کشتید و یکدیگر را درباره آن متهم کرده و نزاع برانگیختید، و خداوند می‌خواست راز پنهانی شما را آشکار کند.

وی اظهار کرد: در این آیه خداوند به آشکارسازی مکتوم ها تهدید کرده و آیت اله جوادی آملی در تسنیم جلد پنج در خصوص این آیه می فرمایند اگر فردی عیب دیگری را بپوشاند هرگز اسرار دیگران را فاش نکند،برخی متاسفانه به محض اینکه مطلبی را درمورد فردی مطلع می شوند بدون ملاحظه حدود الهی آن را در فضای مجازی نشر می دهند و این کار درستی نیست اما فردی که عیب دیگران را می پوشاند لیاقت این را دارد که خداوند هم عیب او را بپوشاند.

امام جمعه کاشان بیان کرد:توصیه به تقوا،تجلیل از حافظان امنیت کشور،توبه از گناه،فاش نکردن اسرار دیگران خلاصه خطبه این هفته نمازجمعه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha