اعتبارزدایی از معاملات غیررسمی و اسناد قولنامه ای از راه های مقابله با فساد است

کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت:مقام معظم رهبری در دیدار با مسوولان قوه قضائیه بر لزوم سلب اعتبارِ معاملات غیررسمی اموال غیرمنقول به‌ عنوان یکی از مبادی اصلی فساد تاکید داشتند و امروز شاهدیم که یکی از گلوگاه های فساد معامله ملک یا ماشین بدون سند رسمی است و باید از سند عادی و معاملات غیر رسمی سلب اعتبار شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود: در شهرستان کاشان هم طبق بررسی مسوولان دادگستری این منطقه، یکی از مهم ترین شکایات در حوزه معاملات ملکی با اسناد عادی است و گاهی یک ملک با قولنامه عادی به ۱۰ نفر فروخته شده است،مقام معظم رهبری بر جلوگیری از این نوع معامله ها تاکید دارند.

وی اظهار کرد:مقام معظم رهبری به عنوان سیاست های کلان بر پیشگیری از وقوع جرم به قوه قضائیه تاکید کردند و امروز برخی از قضات به مساجد رفته و موارد را تبیین می کنند.

امام جمعه کاشان بیان کرد: مقام معظم رهبری در حوزه داخلی با خانواده شهدا دیدار داشتند و فرمودند جهاد تنها رفتن به جبهه توسط یک فرد نیست،بلکه والدین و همسر رزمنده که او را به جبهه فرستادند هم نوعی جهاد است،معظم له فرمودند از مصداق های جهاد خانواده شهدا هستند.

حجت الاسلام حسینی گفت:در حوزه بین الملل و در بحث حج معظم له پیامی دادند که مخاطب آن همه دنیا است و برای تاثیرگذاری حج باید به این پیام توجه شود، مقام معظم رهبری وحدت و معنویت را از پیام های اصلی حج عنوان کردند.

وی افزود: معظم له می فرمایند که اگر جهان اسلام بخواهد وحدت ایجاد کند باید به لحاظ علمی هم افزایی داشته باشد،شهید حاج قاسم سلیمانی بر جذب دانشجو از کشورهای دیگر در ایران تاکید کردند و شخص رییس جمهور در بحث پیوند اقتصادی با همسایگان و استفاده بهتر از ظرفیت همسایگان و جهان اسلام تلاش می کنند.

وی اظهار کرد: کشورهای اسلامی در مقابل دشمنان مشترک باید با یکدیگر همیاری داشته باشند،اینکه آمریکا با کشور اسلامی مانور مشترک بگذارد صحیح نیست،کشورهای اسلامی با یکدیگر مانور مشترک داشته باشند.

امام جمعه کاشان بیان کرد: انگلیسی ها یکبار نقشه خاورمیانه را ترسیم کردند و یکبار دیگر در جنگ ۳۳ روزه قصد تغییر این نقشه را داشتند که حزب الله قهرمان دشمن را شکست داد و امروزهم برای نابودی دشمن مشترک مسلمانان مقام معظم رهبری ۱۰ سال قبل فرمودند باید کرانه باختری مسلح شود چون غزه مرکز ثقل و مقاومت است، کرانه باختری نقطه به زانودرآمدن اسرائیل است.

حجت الاسلام حسینی گفت: نکته دوم حج معنویت است مقام معظم رهبری به فکر معنویت جهان اسلام است،ایشان می فرماید نقشه دشمن نابودی تدین نسل جوان است و باید با ترویج اخلاق دینی توطئه دشمن را خنثی کنیم.

وی افزود:غدیر خم از مناسبت های هفته است،علامه امینی برای نوشتن کتاب الغدیر ۴۰ سال زحمت کشید و خود ایشان نقل کرده که برای نوشتن این کتاب ۱۰ هزار جلد کتاب را خوانده و به ۱۰۰ هزار جلد کتاب مراجه کرده است و مقام معظم رهبری در تعبیری می فرمایند کتاب الغدیر دارای استدلال محکم و غیرقابل خدشه است.

وی اظهار کرد: علامه امینی در جلد نخست کتاب الغدیر غدیر را در آیات و روایات آورده،در جلد دوم هرآنچه شاعران قرن یک و ۲ هجری در خصوص غدیر سروده اند گرد اوری شده،در جلد سوم مطالب شاعران قرن سه و چهار،در جلد چهارم مطالب شاعران قرن پنجم گردآوری شده است.

امام جمعه کاشان بیان کرد:همچنین مرحوم علامه امینی در جلد پنجم کتاب الغدیر مطالب شاعران قرن ۶ و هفت و پاسخ به شبهه در خصوص چگونگی خواندن هزار رکعت نمار توسط حضرت علی(ع) و برگردادن خورشید را توضیح داده ،در جلد ششم گردآوری مطالب شاعران قرن هشتم و  بیان اشتباهات قضاوتی خلفا،در جلد هفتم گردآوری مطالب شعرای قرن نهم و نقد تعریف های مبالغه آمیز از خلفا،در جلد هشتم و نهم  در خصوص حکمرانی خلیفه سوم،در جلد دهم کتاب الغدیر مبالغه ای که درخصوص معاویه و بدعت های او آمده و در جلد یازدم کتاب الغدیر رفتار معاویه با امام حسن مجتبی(ع) بیان شده است.

حجت الاسلام حسینی گفت: کاشان شهر دارالمومنین است و مردم شهر در روز عید غدیر با نصب پرچم بر سر در خانه ها به استقبال این عید سعید بروند.

وی افزود:یکی از راه هایی که انگلیس خبیث واستعمار برای جدایی جوانان از دین بهره بردند شیوع مواد مخدر در کشور بود به این شکل که مواد مخدر را رایگان به مردم می دادند و سوخته آن را چندین برابر از مردم می خریدند و بسیاری از جوانان ما را معتاد کردند.

وی اظهار کرد:در حکومت پهلوی ،اشرف پهلوی مافیای مواد مخدر بود،بعضی از فیلم های خانگی استعمال مواد مخدر به ویژه برای خانم ها را ترویج می کنند و این موضوعی نگران کننده است.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنانش گفت:حضرت علی (ع)در حکمت ۳۱ نهج البلاغه می فرمایند،ایمان چهارستون دارد،صبر،یقین،عدل و جهاد ستون های ایمان هستند.

وی افزود:صبر شامل اشتیاق،ترس،زهدو انتظار است و در صبر باید به بهشت اشتیاق داشته باشیم و از انجام کار حرام دوری کنیم و در مقابل مصیبت صبر داشته باشیم و اهل نیکوکاری باشیم،آیت الله مکارم شیرازی می فرمایند این تفسیر جامع ترین تفسیر برای ایمان است.

وی اظهار کرد: مرحوم آیت الله خویی در کتاب منهاج البرائه می فرمایند آنچه حضرت علی(ع) در این حدیث بیان کردند تفسیر اخلاقی ایمان است.

امام جمعه کاشان بیان کرد:انسان برای وسعت رزق هم باید از ابزار قانونی و هم ابزار معنوی استفاده کند،با صدقه دادن رزق توسعه می باید و اسلام می فرماید اگر آخرت خود را درست کردید،آن وقت دنیا ذلیلانه به دنبال شما می آید، مقابله با حرص و طمع هم موجب وسعت رزق می شود.

حجت الاسلام حسینی گفت: خواندن سوره واقعه در شب و قرائت سوره یس و الملک بعد از نماز صبح موجب وسعت رزق می شود،از دیگر فضیلت های خواندن سوره یس این است که اگر زن و شوهر به مدت ۴۰ روز این سوره را قرائت کنند و ثوابش را به مادر حضرت امام رضا(ع) هدیه کنند اگر مشکل ناباروری داشته باشند به فضل خدا و به واسطه حضرت رضا(ع) و مادر ایشان عنایت خواهند کرد.

وی افزود:حضور در مسجد قبل از اذان و خواندن نماز با خشوع،خواندن نماز شب و نافله صبح در خانه و نگفتن حرف بیهوده،دعا کردن برای برادر دینی،زیاد گفتن ذکر« لا حول ولا قوه الا باالله»،خواندن ذکر «یا خیرالمسئولین ارزقنی»،قناعت به دارایی خود از دیگر عوامل وسعت رزق است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha