امام جمعه سبزوار: برقراری پروازهای فرودگاهی مطالبه جدی مردم منطقه است

سبزوار- ایرنا- امام جمعه سبزوار گفت: برقراری پروازهای فرودگاه این شهرستان که ماههاست متوقف شده مطالبه جدی مردم منطقه است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه امروز سبزوار افزود: دولت، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مسوولان استانی مطالبه به حق مردم برای برقراری دوباره پروازهای فرودگاه سبزوار را پاسخ دهند.

وی تصریح کرد: شهرستان سبزوار میزبان برپایی کنگره ملی ۲ هزار شهید دیار سربداران با حضور مهمانان کشوری و لشکری است که بهره گیری از ظرفیت فرودگاه در باشکوه تر برگزار نمودن این رویداد فرهنگی موثر است.

امام جمعه سبزوار گفت: کنگره ملی ۲ هزار شهید دیار سربداران چهارم خرداد ماه امسال برپا می شود که همچنین انتظار می رود خیران و نیکوکاران با کمک های مادی و معنوی خود به باشکوه تر برگزار کردن این رویداد کمک کنند.

حجت الاسلام مقیسه افزود: با توجه به این که گلزار شهدای سبزوار و مزار شهید غیرت "حمیدرضا الداغی" میزبان زائران زیادی است مسئولان شهری مشکلات زیرساختی دسترسی به گلزا شهدا را هم برطرف کنند.

وی با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت ششمین پیشوای جهان تشیع گفت: حضرت امام جعفر صادق(ع) توصیه های فراوانی به رعایت انصاف بین مردم داشتند و در این شرایط سخت اقتصادی، صاحبخانه ها انصاف و عدالت را هنگام اجاره مسکن رعایت کنند.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاران با احداث مجتمع های مسکونی و با در اختیار گذاشتن واحدهای آن به زوج های نیازمند در سالهای اول زندگی زمینه ازدواج آسان جوانان و با احداث و واگذاری واحدهای تجاری به جوانان زمینه تسهیل ازدواج و اشتغال زوج های جوان را فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، فعالیت فرودگاه سبزوار پس از سالها ارائه خدمات پروازی به ساکنان غرب استان خراسان رضوی، به علت کمبود هواپیما و عدم رغبت شرکت های هواپیمایی از ۱۳ دی ماه پارسال متوقف شده است و حال آن که این فرودگاه پیش از این در مقاطعی، در هفته تا پنج پرواز بین سبزوار - تهران و بالعکس داشته است و حتی در برهه ای پروازهای سبزوار به مقصد کیش و نیز عتبات عالیات در عراق نیز انجام می شده است.

فرودگاه شهدای سبزوار، عنوان پشتیبان فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد را نیز دارد و برخی از پروازهای مشهد در شرایط ترافیک پروازی و یا در وضعیت نامساعد جوی، در سبزوار فرود می آمدند و این مرکز می تواند علاوه بر شهروندان سبزوار، نیاز پروازی ساکنان برخی شهرستان‌های نزدیک در استان های سمنان و خراسان شمالی و برخی شهرستان های خراسان رضوی شامل نیشابور، فیروزه، کاشمر، بردسکن، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد را نیز پاسخ بدهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha