۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۲۱
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85115496
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه سبزوار: دولت پروازهای تنها فرودگاه غرب استان را برقرار کند

سبزوار- ایرنا- امام جمعه سبزوار گفت: پروازهای فرودگاه این شهرستان ماهها است متوقف شده است، که انتظار می‌رود مسوولان استان و هیات دولت به مطالبه مکرر و موکد مردم غرب استان مبنی بر برقراری دوباره پروازها توجه کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه این هفته سبزوار افزود: مسوولان استانی و کشوری در آستانه برگزاری همایش ملی ۲ هزار شهید دیار سربداران، با ارائه سرویس های پروازی به مهمانان این کنگره و آغاز دوباره پروازهای فرودگاه شهدای سبزوار، بخشی از دین خود به شهدای کهن دیار غیرت را ادا کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته ملی جمعیت و طرح جوانی جمعیت، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف در این مسیر پایین آوردن سن ازدواج و آغاز زندگی مشترک جوانان است که توسعه مراکز همسریابی در تحقق این اقدام کمک شایانی می کند.

امام جمعه سبزوار همچنین با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و نقش آفرینی رزمندگان اسلام در عملیات غرورآفرین بیت المقدس گفت: این رویداد ضربه بزرگی به دشمن وارد ساخته و آنها را در تمامی طول جبهه‌های نبرد دچار ضعف کرد.

حجت الاسلام مقیسه افزود: فتح خرمشهر تنها یک پیروزی ساده نبود بلکه آغازی بر شکست های پیاپی دشمن در جبهه های نبرد و پایانی بر توهم و خیالات دشمن بود که به شکست و نابودی نظام جمهوری اسلامی دل بسته بود.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن اول ذی القعده، سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)، و روز دختر و آغاز دهه کرامت افزود: ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (س) و ولایتمداری آن بانوی بزرگوار باید به عنوان الگو مورد توجه جوانان و افراد جامعه قرار گیرد.

امام جمعه سبزوار گفت: مسوولان فرهنگی با ابزارهای فرهنگی و الگوپردازی، شخصیت های ارزشمند اخلاقی، علمی و دینی را به جوانان معرفی کنند تا جلو الگوبرداری های منفی، که با ابزار رسانه، فیلم و هنرنمایی های مصنوعی صورت می گیرد، گرفته شود.

به گزارش ایرنا، فعالیت فرودگاه سبزوار پس از سالها ارائه خدمات پروازی به ساکنان غرب استان خراسان رضوی، به علت کمبود هواپیما و عدم رغبت شرکت های هواپیمایی از ۱۳ دی ماه پارسال متوقف شد و حال آن که این فرودگاه پیش از این در مقاطعی، در هفته تا پنج پرواز بین سبزوار - تهران و بالعکس داشت و حتی در برهه ای پروازهای سبزوار به مقصد کیش و نیز عتبات عالیات در عراق نیز انجام می شد.

فرودگاه شهدای سبزوار، عنوان پشتیبان فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد را نیز دارد و برخی از پروازهای مشهد در شرایط ترافیک پروازی و یا در وضعیت نامساعد جوی، در سبزوار فرود می آمدند.

این فرودگاه، در صورت توجه می تواند علاوه بر شهروندان سبزوار، نیاز پروازی ساکنان برخی شهرستان‌های نزدیک در استان های سمنان و خراسان شمالی و برخی شهرستان های خراسان رضوی شامل نیشابور، فیروزه، میان جلگه، کاشمر، بردسکن، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد را نیز پاسخ بدهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha