۱۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85430058
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه سبزوار: مردم در روز طبیعت حرمت اهل بیت (ع) را نشکنند

سبزوار - ایرنا - امام جمعه سبزوار با اشاره به همزمانی سالروز شهادت حضرت علی (ع) با ۱۳ فروردین، گفت: مردم مراقبت کنند که در روز طبیعت حرمت ماه رمضان و اهل بیت (ع) حفظ شده و خدشه ای به حریم آنان وارد نشود.

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامرضا مقیسه در خطبه های این هفته نماز جمعه سبزوار افزود: اهل بیت و امام علی (ع)، بزرگترین سرمایه معنوی شعیه است و نباید در این روز خدای ناکرده به عشق و ارادت مردم ما به آنان آسیب رسیده و مخدوش شود.

وی شب های قدر را سراسر نور و فرصتی برای بهره مندی از رحمت بیکران الهی دانست و گفت:‌ عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است لذا توصیه می شود افراد با برنامه ریزی مناسب حداکثر بهره معنوی را از این شب ها ببرند.

وی تصریح کرد: شب قدر، شبی است که در آن مقدرات یک ساله انسان ها رقم می خورد و این امر لزوم برنامه ریزی برای استفاده از برکات معنوی این شب را نشان می دهد.

امام جمعه سبزوار گفت: برای بهره برداری بیشتر از شب های قدر باید از قبل خود را آماده کنیم، مراقب زبان، چشم، گوش و جوارح خود باشیم و از قبل استراحت داشته باشیم تا بتوانیم از شب نزول رحمت واسعه الهی، بهره کافی ببریم.

آیت الله مقیسه افزود: دلجویی از یتیمان در ماه مبارک رمضان و به ویژه لیالی قدر باید مورد توجه قرار گیرد و خیران و نیکوکاران در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد امام خمینی(ره) یتیمان را زیر حمایت خود قرار دهند.

امام جمعه سبزوار افزود: همزمان با آیین های عزاداری سالروز شهادت امیرالمومنین علی(ع) و راه اندازی دسته های عزاداری، اجتماع بزرگ علویون و سادات سبزوار نیز در عصر سالروز شهادت نخستین شهید محراب با حضور اقشار مختلف مردم در سبزوار برگزار می شود.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha