۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۴۰
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85104497
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: تمام شهرک های صنعتی البرز به تصفیه خانه آب مجهز شود

کرج - ایرنا - استاندار البرز گفت: باید تمام شهرک های صنعتی استان به تصفیه خانه مجهز شوند تا بازچرخانی آب در صنعت و کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، "مجتبی عبداللهی" یکشنبه شب در نشست امنیت غذایی استان البرز افزود: آب موجود در استان در حوزه کشاورزی باید براساس برنامه ریزی و مطالعه دقیق مدیریت شود تا از ظرفیت موجود بیشترین بهره برداری صورت گیرد.

استاندار البرز گفت: کشاورزی با آبیاری غرق آبی، حفر چاه در ویلاهای خصوصی و بهره برداری غیرمجاز از منابع زیرزمینی از معضلات استان است که باید برای آن چاره اندیشی شود.

وی افزود: جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و توسعه گلخانه ها علاوه بر افزایش تولید و بهره وری، ایجاد اشتغال و صادرات را همراه خواهد داشت و در بسیاری از تولیدات خودکفا می شویم.

استاندار: تمام شهرک های صنعتی البرز به تصفیه خانه آب مجهز شود

وی یادآورشد: هدایت آب های سطحی، حفر چاه های جذبی و ایجاد حوضچه های آرامش در تمام مناطق شهرداری یک ضرورت است.

استاندار البرز گفت: به‌واسطه مدیریت در این حوزه می توان منابع موجود را به سمت تولید محصولات کشاورزی اساسی مردم، سوق داد.

عبداللهی بر ضرورت تشکیل کارگروه آمایش سرزمین و توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان البرز برای کشت و تولیدات کشاورزی با عضویت دستگاه های مسوول، همانند جهادکشاورزی استان تاکید کرد.

وی ادامه داد: ایجاد بسترهای لازم برای توسعه و ساماندهی تولید مرغ و گوشت از دیگر اقداماتی است که باید با نظارت، ساماندهی ، مدیریت کافی و تسهیل در امور متقاضیان و فعالان این حوزه در دستور کار قرار گیرد.

عبداللهی گفت: باید از وجود نخبگان و دانش آموختگان حوزه کشاورزی برای ارزیابی شرایط موجود، نیازسنجی، آمایش سرزمین و افزایش بهره وری کشاورزی استان استفاده کرد.

در استان البرز سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha