۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۱۴
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85342368
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار : موانع سر راه احداث گلخانه در البرز برداشته شد

کرج - ایرنا - استاندار البرز اعلام کرد: موانع مختلف سر راه توسعه و احداث گلخانه ها با هدف تامین نیازهای غذایی و اشتغال آفرینی در مناطق مختلف این استان برداشته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، " مجتبی عبداللهی" روز چهارشنبه در نشست کارگروه زیربنایی استان البرز افزود: توسعه گلخانه ها نقش موثری در پیشگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و بهره وری مناسب از آب و خاک دارد.
وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت حفظ و حراست از اراضی کشاورزی استان البرز بیان کرد: اراضی کشاورزی استان به ویژه در روستاها دارای ارزش بالایی هستند که در بیشتر مواقع مورد توجه افراد سودجو با هدف ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری قرار می گیرند.

استاندار : موانع سر راه احداث گلخانه در البرز برداشته شد


استاندار البرز ادامه داد: احداث گلخانه در این اراضی نقش کلیدی در حفظ و صیانت از آنها دارد و زمینه تولید صادرات محوز نیز فراهم می شود.

عبداللهی گفت: با توجه به ظرفیت های موجود، براساس چشم انداز ترسیم شده باید ۲ هزار هکتار به اراضی گلخانه ای البرز اضافه شود از این رو مسوولان مربوطه باید با جدیت برای تحقق این هدف اقدام کنند.


وی افزود: احداث گلخانه در البرز به هیچ گونه مجوزی نیاز ندارد و از کسانی که به این امر ورود کنند حمایت ویژه ای صورت می گیرد.
عبداللهی بیان کرد: اکنون احداث ۴۷۵ هکتار گلخانه در اراضی استان البرز در دستور کار است که انتظار می‌رود متولیان امر پیگیری لازم جهت تسریع آن را داشته باشند.
در کارگروه زیربنایی این هفته استان البرز هفت طرح مورد بررسی قرار گرفته و رای گیری نهایی جهت تصویب آنها در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، صورت می گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha