۵۰ دستگاه اتوبوس شهرداری کرمانشاه زایران عملیات بازی‌دراز را جابجا کردند

کرمانشاه- ایرنا- رییس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه گفت: ۵۰ دستکاه اتوبوس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری این شهر در سالروز عملیات بازی‌دراز سرپل‌ذهاب به زائران این عملیات خدمات‌رسانی کرد.

محمدمهدی احمدی عصر جمعه به خبرنگار ایرنا افزود: از مناطق هشت‌گانه شهر کرمانشاه و از درب حوزه‌های بسیج این شهرستان به زائران سالروز عملیات بازی دراز به صورت رایگان و رفت و برگشت خدمات رسانی شد.

وی اظهار کرد: به غیر از این، سازمان حمل و نقل مسافر طی سال هر هفته در فریضه عبادی، سیاسی نماز جمعه ۲۱ ستگاه اتوبوس از مناطق و شهرک‌های حاشیه‌ای کرمانشاه به نمازگزاران به صورت رایگان و رفت و برگشت خدمات رسانی می‌کند.

رییس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه افزود: در تمامی آیین‌های ملی و مذهبی از جمله نمازهای اعیاد فطر، قربان و راهپیمایی‌ها سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه به همین منوال خدمات رسانی کرده است.

یادمان شهدای بازی دراز امروز مملو از حضور ۴۰ هزار نفری عاشقان و زائرانی بود که از ۲۵ استان کشور خود را به این نقطه رساندند تا پیام وحدت و ولایتمداری خود را بار دیگر به تمام دشمنان این ملت اعلام کنند و شکوه این اتحاد را به منصه ظهور رساندند.

شکست سنگین دشمن بعثی در عملیات بزرگ بازی دراز

به گزارش خبرنگار ایرنا، عملیات ظفرمند «بازی دراز» در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد.

در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته و صدها اسیر و انهدام تانک ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.

بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غرب کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت های رزمندگان اسلام استفاده می کرد.

در عملیات بازی دراز، ۵۴ دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، ۲ فروند بالگرد، ۲ دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته، زخمی و اسیر شدند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت ۸۵۶ شهید، یک هزار و ۴۰۰ جانباز و ۱۱۲ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha