۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۰۴
کد خبر: 81582817
T T
۰ نفر
صعود سراسری راهیان نور به ارتفاعات بازی دراز در كرمانشاه با رمز یا زهرا(س)

قصرشیرین - ایرنا - همزمان با سالروز عملیات بازی دراز، صعود سراسری بسیجیان، كاروان های راهیان نور و اقشار مختلف مردم به ارتفاعات بازی دراز در شهرستان سرپل ذهاب در غرب استان كرمانشاه با رمز مقدس یا زهرا(س) آغاز شد.

به گزارش ایرنا، به مناسبت گرامیداشت سالروز عملیات غرور آفرین بازی دراز، 15 هزار نفر از بسیجیان سراسر كشور در قالب كاروان های راهیان نور صبح جمعه به ارتفاعات این منطقه عملیاتی دوران دفاع مقدس صعود كردند.

صعود سراسری كاروان های راهیان نور به ارتفاعات بازی دراز پس از برگزاری آیین پر فیض دعای ندبه در جوار مزار شهدای گمنام آغاز شد تا شركت كنندگان بار دیگر با شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی تجدید بیعت كنند.

خواهران و برادران بسیجی شركت كننده در این آیین از دو مسیر جداگانه به ارتفاعات غرور آفرین بازی دراز صعود می كنند تا خاطرات رزمندگان را در عملیات بازی دراز مرور كنند.

عملیات ظفرمند بازی دراز در اردیبهشت ماه 1360 از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز كرمانشاه كه در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد و در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران كشته و صدها اسیر و انهدام تانك ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.

بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان سه شهرستان سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است كه ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط كاملی بر این سه شهر غرب استان كرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیدبانی و رصد فعالیت های رزمندگان اسلام استفاده می كرد.

در عملیات بازی دراز 54 دستگاه تانك و نفربر، سه فروند هواپیما، دو فروند بالگرد، دو دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از دو هزار و 200 سرباز رژیم بعث عراق نیز كشته زخمی و اسیر شدند.

ارتفاعات بازی دراز در شهرستان سرپل ذهاب واقع شده است.

سرپل ذهاب در غرب استان كرمانشاه با بیش از 85 هزار نفر جمعیت درهشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشك باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت 856 شهید، یك هزار و 400 جانباز و 112 آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی كرده است.

2077/3012/7079
۰ نفر