حضور مردم در سالروز عملیات غرورآفرین بازی دراز نشان دهنده ولایتمداری آنها است

قصرشیرین- ایرنا- نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور مردم در سالروز عملیات غرورآفرین بازی دراز نشان از ولایتمداری آنها و لبیک به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسداشت شهدا و پایبندی به آرمان های والای امام و شهیدان است.

«شهریاری حیدری» روز جمعه در حاشیه برگزاری صعود سراسری راهیان نور به ارتفاعات بازی دراز و افتتاحیه اردوهای راهیان نور در شهرستان سرپل ذهاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ملت ولایتمدار ایران اسلامی از روز گذشته تا امروز در قالب دسته جات مختلف و در نقاط مختلف شهرستان های غربی کرمانشاه جضور پیدا کردند.

وی اظهار کرد: حضور و حرکت جمعیت حدود ۲۰ کیلومتری به سمت ارتفاعات بازی دراز نمایشی از قدرت و اقتدار و مقاومت و سرافرازی مردمان کشورمان و ارادت ویژه آن ها به شهدا است.

نماینده مردم غرب کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز شاهد تردد و حضور خودروهایی از سراسر کشور با شماره پلاک های متفاوت از ۲۵ استان بودیم که که یک همایش کم نظیر را به منصه ظهور رساندند.

حیدری ادامه داد: ارتفاعات استراتژیک بازی دراز آغشته به خون پاک شهدایی است که در سراسر کشور در آن حضور پیدا کردند و علیه دشمن جنگیدند و این قله استراتژیک اشراف دارد به سه شهرستان قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب که برای بازپس گیری و آزادسازی این ارتفاعات برای اولین بار ارتش و سپاه و مردم به صورت متحد علیه دشمن بسیج شدند.

وی گفت: این ارتفاعات وقتی که فتح شد دشمن از تمام منطقه سرپل ذهاب به سمت عقبه مرز عقب نشینی کرد، باید بدانیم نقطه به نقطه این ارتفاعات که اکنون مملو از جمعیت است آغشته به خون شهدایی است َکه عاشقانه و خالصانه برای دفاع از غیرت و آزادگی و شرف و عزت کشورمان جان دادند.

حضور مردم در سالروز عملیات غرورآفرین بازی دراز نشان دهنده ولایتمداری آنها است

شکست سنگین دشمن بعثی در عملیات بزرگ بازی دراز

عملیات ظفرمند «بازی دراز» در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد.

در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته و صدها اسیر و انهدام تانک ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.

بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غرب کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت های رزمندگان اسلام استفاده می کرد.

در عملیات بازی دراز، ۵۴ دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، ۲ فروند بالگرد، ۲ دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته، زخمی و اسیر شدند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت ۸۵۶ شهید، یک هزار و ۴۰۰ جانباز و ۱۱۲ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha