تمرین امداد نوروزی در مازندران با «موتورلانس»

ساری- ایرنا- رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران از افزوده شدن تجهیزات و خودروهای اورژانس به این استان گفت: نوروز پیش رو ۶ دستگاه موتورلانس و سه دستگاه اتوبوس آمبولانس در جاده‌های مازندران به مسافران خدمات‌دهی می‌کنند.

رضا حبیبی ساروی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در ماه های گذشته ۶ دستگاه موتورلانس به ساری، آمل و قائمشهر به عنوان شهرهای پرترافیک مازندران اختصاص داده شد تا از این طریق خدماتدهی به مصدومان در نوروز پیش رو تسریع شود.

وی ادامه داد: این موتورها برای انجام درمان های اولیه به مصدومان حوادث و سوانح در جاده ها و نقاط پرترافیک اعزام می شوند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران از اختصاص یک دستگاه اتوبوس آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس استان خبر داد و گفت: این اتوبوس در محور کندوان مستقر شده است تا در این جاده پرترافیک استان خدماتدهی کند.

وی افزود: پیش از این ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در ساری و جاده هراز مستقر بود که خدماتدهی به مصدومان این مسیرها انجاممی شد.

به گفته حبیبی با رایزنی های انجام شده در گام بعدی اتوبوس آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس مازندران اختصاص خواهد یافت که این خودرو در محور سوادکوه مستقر می شود.

وی با اشاره به این که، اتوبوس آمبولانس ظرفیت حمل ۱۳ مصدوم را دارد، اضافه کرد: با افزوده شدن این آمبولانس بر میزان و تعداد خدمات به مصدومان را انجام می دهد که با توجه به تعداد بالای ظرفیت حمل مصدومان کمک خوبی به خدماتدهی است.

به گفته رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران با ورود اتوبوس آمبولانس به جمع خودروهای اورژانس استان از خالی شدن پایگاههای جاده ای از آمبولانس جلوگیری می‌شود.

بنا به گفته حبیبی حداقل حمل و خدماتدهی به مصدومان سوانح از طریق آمبولانس یک یا دو بیمار است.

وی همچنین مدت زمان حضور اورژانس مازندران در مناطق شهری هشت و در مناطق جاده ای ۱۵ دقیقه اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، اورژانس مازندران با در اختیار داشتن ۶۰ پایگاه جاده ای و ۳۷ پایگاه شهری خدماتدهی می کند و ماهانه به طور میانگین حدود ۱۲ هزار ماموریت را انجام می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha