نیمی از پایگاه‌های اورژانس مازندران در مناطق محروم در حال ساخت است

ساری – ایرنا – رییس اورژانس مازندران با بیان اینکه ۲۰ پروژه مربوط به این نهاد در نقاط مختلف استان در حال احداث است، گفت: همسو با تلاش دولت برای برقراری عدالت در ارائه خدمات، نیمی از پایگاه‌های اورژانس در مناطق محروم و کمتر برخوردار از خدمات درمانی در حال ساخت است.

رضا حبیبی ساروی جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر ۲۰ پایگاه اورژانس در مازندران در حال ساخت است که بخشی از اعتبارات این طرح ها از محل اعتبارات دولتی و بخش بیشتری از آنها توسط خیران پرداخت می شود.

وی ادامه داد: مناطقی همچون بلده در نور ، لاریم در جویبار ، پلسفید در سوادکوه و کلاردشت که جزو مناطق کمتر برخوردار مازندران محسوب می شوند از جمله نقاطی است که ساخت پایگاه های اورژانس در این مناطق را در دستور کار قرار داده ایم.

رییس اورژانس مازندران گفت: این مناطق کم برخوردار محروم، در مناطق کوهستانی و دور از دیگر مناطق استان قرار دارند که همواره در زمان بروز حوادث برای اعزام نیروها با مشکل مواجه هستیم به طوریکه این بُعد فاصله باعث شده تا نیروها با تاخیر به محل حادثه برسند.

حبیبی افزود: این تاخیر در حضور نیروهای اورژانس حتی در برخی مواقع موجب از دست رفتن جان افراد مصدوم در حوادث شده است که این موضوع در بخش فوریت های پزشکی نکته حائز اهمیتی به شمار می رود.

به گفته وی، حتی در مواردی بروز چنین مسائلی باعث شده تا خیران برای ساخت و تجهیز پایگاه‌های اورژانس جدید پیشقدم شوند که از آن جمله ساخت پایگاه لاریم در سه راهی کوهی خیل که توسط فردی که دخترش را براثر سانحه رانندگی در این جاده از دست داد در حال انجام است.

وی اضافه کرد: براساس شاخص ها و استاندارهای ملی به ازای هر ۴۰ کیلومتر می بایست یک پایگاه اورژانس مستقر باشد که با توجه به نزدیکی شهرهای مازندران ملاک فاصله در ساخت پایگاه ها بی اثر است.

رییس اورژانس مازندران گفت: همچنین به ازای هر ۲۰ هزار نفر می بایست یک پایگاه اورژانس وجود داشته باشد که استان از این حیث دچار عقب ماندگی است و با استانداردها فاصله زیادی دارد.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ۹۸ پایگاه جاده ای ، شهری و هوایی دارد که حدود ۱۵۰ دستگاه آمبولانس در این پایگاه ها مشغول به خدمات هستند و این نهاد ماهانه ۱۱تا ۱۲هزار ماموریت انجام می دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha