گام‌های استوار دولت برای پایان دادن به طلسم تکمیل بیمارستان رازی قائمشهر

ساری - ایرنا - پیگیری و تلاش‌های مسوولان برای پایان دادن به ساخت بیمارستان رازی قائمشهر بعد از ۱۴ سال به ثمر رسید و اکنون پس از تکمیل مراحل ساختمانی با تزریق اعتبار ۱۵۶ میلیارد تومانی برای تجهیزات پزشکی و درمانی، این طرح بزرگ درمانی مازندران به بهره برداری نزدیک‌ شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیمارستان جدید رازی قائمشهر از جمله طرح های عمرانی درمانی مهم استان مازندران به شمار می رود که بعد از ‌سال ها وقفه در روند اجرای آن با تخصیص اعتبار مورد نیاز مراحل پایانی ساخت آن در یک سال اخیر انجام شد و اکنون نیز وزارت بهداشت با تخصیص اعتبار میلیاردی و خرید تجهیزات پزشکی و درمانی مورد نیاز این بیمارستان را آماده بهره برداری کرده است.

بیمارستان رازی قائمشهر با قدمت بیش از ۸۰ سال در طول زمان تنها مرکز درمانی شهرستان های قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ به شمار می رود که با وجود قدیمی بودن فضا و تجهیزات، خدمات‌دهی به مردم را انجام می دهد و با گذر زمان و پاشیده شدن گرد فرسودگی بر این بیمارستان، ایده ساخت بنای جدید کلید خورد که منتج به آغاز عملیات اجرایی این بیمارستان در سال ۱۳۸۷ شد.

طرحی که بنا به گفته مسوولان این بیمارستان قرار بود ظرف مدت سه سال به بهره برداری برسد اما با گذشت سالهای سال خبری از بهره برداری آن نشد تا اینکه در دولت سیزدهم با عزم جدی که برای تکمیل طرح های نیمه تمام رخ داد شاهدیم ظرف مدت یکسال اخیر با تزریق اعتبار مورد نیاز عملیات ساخت طرح تکمیل شد.

بیمارستان رازی یکی از ۲۵ بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی مازندران و به عنوان یکی از پنج بیمارستان آموزشی درمانی استان است که ضمن انجام کارهای درمانی در زمینه آموزش نیروهای متخصص دانشگاهی فعالیت دارد.

این بیمارستان از جمله مراکز آموزشی و درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران بوده که در سال ۱۳۱۳ تاسیس شده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با ۲۲۰ تخت بستری با دارا بودن بخش‌های جراحی (شامل جراحی عمومی، ارتوپدی، گوش، حلق و بینی، چشم، جراحی اعصاب و ستون فقرات)، زنان و زایشگاه و مامایی، داخلی، قلب و سی سی یو، مراقبت های ویژه، نوزادان، اتاق عمل، دیالیز، درمانگاه اورژانس، بخشهای عفونی ۱و۲ ، اطفال، تالاسمی، درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی، واحد آزمایشگاه و پاتولوژی ، واحد رادیولوژی، سونوگرافی و سی تی اسکن، واحد فیزیوتراپی، واحد داروخانه و بخش مسمومیت به صورت شبانه‌روزی خدمات ارایه می‌کند.

اکنون نیز وزارت بهداشت برای پایان دادن به این طرح عمرانی درمانی تجهیزات مورد نیاز را نیز تامین کرده است تا این طرح بزودی به بهره برداری برسد.

گام‌های استوار دولت برای پایان دادن به طلسم تکمیل بیمارستان رازی قائمشهر

تامین و ورود ۹۰ درصد تجهیزات پزشکی و درمانی به بیمارستان

رییس بیمارستان رازی قائمشهر از تامین و ورود ۹۵ درصد تجهیزات پزشکی و اداری بیمارستان تازه تاسیس خبر داد و گفت : این تجهیزات از سوی وزارت بهداشت تامین و وارد بیمارستان شده است.

ضیاء الدین اولادی افزود:سابقه عملیات اجرایی این بیمارستان به سال ۱۳۸۷ بر می گردد و در زمینی به وسعت ۲۴ هزار متر مربع کلنگ احداث آن به زمین زده شد.

وی ادامه داد: در این مدت بدلیل کمبود اعتبار ساخت این بیمارستان سالها به کندی پیش رفت به طوریکه مدت زمان ۱۴ ساله برای ساخت آن زمان برد.

رییس بیمارستان رازی قائمشهر گفت:در یکسال اخیر با پیگیری و تلاش هایی که از سوی مسوولان ارشد استان و شهرستان صورت گرفته است اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این بیمارستان اختصاص یافت و با تکمیل مراحل ساخت از حدود ۲ ماه قبل پیمانکار این طرح را به صورت موقت تحویل داد.

وی افزود: بخش دیگری از مراحل بهره برداری بیمارستان تامین تجهیزات آن توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود که پیگیری ها در این زمینه نیز تاثیر خود را گذاشت و ۹۰ درصد تجهیزات مورد نیاز توسط این وزارتخانه تامین و وارد بخش های مختلف بیمارستان جدیدالتاسیس شده است.

اولادی با اشاره به اینکه بخش بیشتری از تجهیزات مورد نیاز به بیمارستان رازی قائمشهر وارد شده است، ادامه داد:با رایزنی های صورت گرفته و اختصاص مابقی تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

وی گفت:تعداد تخت های بیمارستان جدید ۲۷۳ تخت است اما با توجه به حجم بالای مراجعات و خدماتی که در این مرکز ارائه می شود درخواست افزایش این تعداد به ۳۰۰ تخت به دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام شد.

گام‌های استوار دولت برای پایان دادن به طلسم تکمیل بیمارستان رازی قائمشهر

تخصیص اعتبار ۱۵۶ میلیارد تومانی برای خرید تجهیزات بیمارستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه بخش بیشتری از تجهیزات و امکانات مورد نیاز این بیمارستان تازه تاسیس استان تهیه و وارد مجموعه شده است، گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعتبار مورد نیاز را برای این منظور تخصیص داد و تجهیزات از کشورهای مختلف خریداری و وارد این بیمارستان شده است.

کاظم محمودی افزود: تجهیزات این بیمارستان از برندهای معروف و مطرح کشورهای معتبر در عرصه پزشکی و درمانی تهیه و تامین شده و به نوعی تجهیزات مدرن و پیشرفته ای برای بیمارستان در نظر گرفته شده است.

وی از سوئیس، آلمان، ایتالیا و نروژ به عنوان تعدادی از کشورهایی نام برد که تجهیزات پزشکی و درمان بیمارستان جدیدالتاسیس رازی از آنها تهیه شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و آموزشی گفت: برای خرید و تامین این میزان تجهیزات تاکنون ۱۵۶ میلیارد تومان وزارت بهداشت اعتبار هزینه کرد و به اعتبار بیشتر برای خرید تجهیزات مورد نیاز دیگر این بیمارستان نیاز است.

وی افزود: فقط در یک قلم تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان به دستگاه ام آر آی دوم نیز نیاز دارد که قیمت آن ۵۰ میلیارد تومان است.

محمودی اعتبار مورد نیاز برای خرید دیگر تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان را بیش از یکصد میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه مراسم بهره برداری بیمارستان در دهه فجر امسال برگزار می شود امیدواریم تا زمان مورد نظر تجهیزات مورد نیاز دیگر تامین و در بیمارستان مستقر شود.

اضافه شدن بخش تخصصی در بیمارستان

وی با اشاره به اینکه بیمارستان رازی قائمشهر به عنوان بیمارستان سانترال عفونی مازندران به شمار می رود، گفت : سعی بر این است نگاه ویژه ای به تامین دستگاه های تخصصی این نوع بیماری شود تا در این زمینه جزو مراکز درمانی سرآمد شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران از راه اندازی بخش چشم پزشکی به عنوان یکی از بخش های تخصصی دیگر در این بیمارستان خبر داد و افزود: برای این منظور با ورود تجهیزات مورد نیاز مرکز جراحی شبکیه بیمارستان فعال می شود تا بتواند خدمات را ارائه کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha