باز شدن قفل ساخت بیمارستان کودکان مازندران با تخصیص اعتبار سفر رئیس جمهور
عکس آرشیوی است

ساری - ایرنا - توقف ۲ ساله ساخت بیمارستان جدید تخصصی و فوق تخصصی کودکان مرحوم شفیع زاده مازندران با تزریق اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی مصوب سفر رئیس جمهور و وزارت بهداشت پایان یافت و عملیات اجرایی آن دوباره از سرگرفته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی مرحوم شفیع زاده به عنوان تنها بیمارستان تخصصی کودکان در شمال کشور در امیرکلای بابل قرار دارد که سابقه فعالیت آن به سال ۱۳۴۲ بر می گردد.

در آن سال این بیمارستان در زمین ۱۰ هزار متر مربعی اهدایی خیر واقف مرحوم شفیع زاده احداث شد که وجود این مرکز درمانی زمینه آن را فراهم کرد تا خدمات درمانی و پزشکی تخصصی و فوق تخصصی به کودکان با راه اندازی بخش های مختلف در آن انجام شود.

طی این سالها این مرکز درمانی کودکان خدمات تخصصی و فوق تخصصی را نه تنها به شهروندان مازندران بلکه مردم از استان های شمالی از خدمات آن برخوردار شدند.
قدیمی شدن ساختمان و همچنین نیاز به گسترش فضای برای ارائه مطلوب تر خدمات پزشکی و درمانی به جامعه باعث شد تا مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وقت به فکر توسعه این مرکز درمانی بیفتند وبرای این منظور عملیات اجرایی ساخت بیمارستان جدید در جوار ساختمان قبلی در سال ۱۳۹۵ آغاز شد.

ساخت بیمارستان جدید شفیع زاده در زمینی به مساحت ۷۰۰ مترمربع با زیر بنای ۳۵۰۰ متر مربع در ۵ طبقه انجام شد اما اجرای این طرح که پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی دارد از ۲ سال قبل پشت سد اعتبارات معصل مانده است.

قرار است با ساخت بیمارستان جدید ظرفیت آن از ۱۴۴ به ۱۸۰ تخت افزایش یابد.

باز شدن قفل ساخت بیمارستان کودکان مازندران با تخصیص اعتبار سفر رئیس جمهور

تخصیص اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل بیمارستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بیمارستان مرحوم شفیع زاده به عنوان تنها بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی مازندران و شمال کشور به شمار می رود که در حوزه بیماری کودکان خدماتدهی می کند.

سید علی مظفرپور افزود: با توجه به سابقه فعالیت این بیمارستان ساخت بیمارستان جدید برای افزایش ظرفیت تخت ها و نیز نوسازی فضا در دستور کار قرار گرفت و در سال ۱۳۹۵ کلنگ این طرح به زمین زده شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد تخت های بستری بیمارستان شفیع زاده ۱۴۴ تخت است، ادامه داد: با ساخت بیمارستان جدید این ظرفیت به ۱۸۰ تخت افزایش می یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل اضافه کرد: از ۲ سال قبل بدلیل کمبود منابع مالی ساخت این بیمارستان با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد راکد باقی ماند.

وی تصریح کرد : اخیرا با تخصیص اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اعتبار مصوب سفر رییس جمهور اجرای این طرح بعد از ۲ سال توقف آغاز شده است.

مظفرپور گفت: برای این منظور وزارت بهداشت اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی اختصاص داد که با انتخاب پیمانکار، عملیات اجرایی طرح از سر گرفته شد.

این مقام مسوول افزود: همچنین از محل اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور نیز یکصد میلیارد ریال برای تکمیل ساخت این بیمارستان اعتبار اختصاص یافته است.

افزایش بخش های تخصصی و فوق تخصصی کودکان در بیمارستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل مراحل ساخت این بیمارستان را ۵۰۰ میلیارد اعلام کرد و گفت: امیدواریم با تزریق این اعتبارات شاهد اتمام این طرح در آینده نزدیک باشیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیماران مراجعه کننده پارسال به این بیمارستان کودکان (شامل بیماران بستری، مراجعه به درمانگاه و پاراکلینک) ۷۳ هزار و ۷۳۵ بیمار بود، گفت: از این تعداد حدود ۶۰ درصد از بابل و ۴۰ درصد از دیگر شهرهای استان مازندران و استان های همجوار به این مرکز مراجعه کردند.

مظفرپور ادامه داد: ساختمان جدید بیمارستان کودکان مازندران شامل بخش های گوارش، جراحی ریه، اعصاب و نفرولوزی، هموتولوژی، سرطان شناسی، اتاق عمل جراحی، اورژانس، غدد، آسم، آلرژی و پی آی سی یو است.

وی بیان کرد: با بهره برداری این بیمارستان علاوه بر فراهم شدن فضای فیزیکی مطلوب تر برای ارائه خدمات امکان پذیرش بیماران در این مرکز درمانی افزایش می یابد.

۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در این استان فعالیت می کنند که بیمارستان های مرحوم شفیع زاده، فاطمه الزهرا(س) بابل، شهید بهشتی، آیت الله روحانی، شهید یحیایی، شهید رجایی بابلسر و ۱۷ شهریور مرزی کلا بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha